شناسهٔ خبر: 172172 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سعیدی خبر داد:

تیر خلاص آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید بر بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان مناطق محروم

سعیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم بومی گزینی در دانشگاه فرهنگیان تیر خلاص آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید بر منابع نیروی انسانی مناطق محروم در آخرین روز کاری دولت بود.

به گزارش «نماینده» معین الدین سعیدی در مورد بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان در مناطق محروم گفت: با انتشار نتایج کنکور سراسری مشخص گردید بر خلاف سال‌های گذشته پذیرش نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان بر مبنای سهمیه بومی استان ها بوده نه بر مبنای گزینش شهرستان ها.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق روال عادی مراکز استانی در بهره‌مندی از شاخص‌های آموزشی در شرایط مطلوبتری نسبت به شهرستان های خود قرار دارند،  در گذشته گزینش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بر مبنای بومی شهرستان بود متاسفانه امسال در اقدام عجیب و غیرقانونی شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

اقدام غیر قانونی آموزش و پرورش در بومی گزینی

وی در ادامه یادآور شد:  در سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی بومی گزینی را بر مبنای شهرستانی تعریف نمود که وزارت آموزش و پرورش در اقدامی غیر قانونی مبنای پذیرش را بر مبنای استان در نظر گرفته است، این موضوع با مصوبات شورای عالی فرهنگی مغایرت های جدی دارد. به فرض مثال، دانش آموزان که در منطقه زاهدان با امکانات نسبتا خوبی درس می خواند با دانش آموزان شهرستان دشتیاری و یا قصرقند که بیشتر مواقع حتی از داشتن کمترین امکانات نظیر برق هم محروم هستند، رقابت می‌کنند و این اقدام آموزش و پرورش در بومی گزینی استانی، تلاش دانش آموزان را در مناطق محروم زیر سوال برود.

سعیدی تاکید کرد: بنده و جمعی از نمایندگان در همین راستا جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش برگزار کردیم، علیرغم اینکه معاون حقوقی آموزش و پرورش با مبنای صحبت‌های ما موافق بودند متاسفانه با دلایل کاملا واهی مبنای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را، استان گزینی عنوان  کرده اند، بدون شک با این شرایط با کمبود معلم در مناطق محروم روبرو خواهیم بود. نماینده مردم مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: عدم بومی گزینی در دانشگاه فرهنگیان تیر خلاص آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید بر منابع نیروی انسانی مناطق محروم در آخرین روز کاری دولت بود، این اقدام آموزش و پرورش دهن کجی آشکار به قانون مصوب شده است و با عدالت آموزشی فرسنگ‌ها فاصله دارد، حتما موضوع را در مجلس بررسی و با قید فوریت پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما