شناسهٔ خبر: 173559 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسماعیلی:

امکانات آموزشی موجود در مناطق محروم و عشایری در راستای عدالت آموزشی نیست

مهدی اسماعیلی عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش، با بیان اینکه نحوه ارائه خدمات به دانش‌آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایری در راستای عدالت آموزشی نیست از مسئولان خواست تا در این مناطق بر اساس سند تحول بنیادین به ارائه خدمات آموزشی بپردازند.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در مورد درخواست مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش از رییس جمهور و وزیر مبنی بر اینکه سرباز معلم و معلمان موقت را به مدارس عشایری و مناطق محروم نفرستید، گفت: مناطق محروم، روستایی و عشایری دائما با مشکلات عدیده‌ای در حوزه آموزش مواجه بوده‌اند، کما اینکه پیوسته از برنامه‌هایی که برای آموزش و پرورش طراحی کردیم و سیاست‌گذاری‌های شایسته برای این وزارتخانه محروم مانده‌اند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌تردید تامین منابع انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی در مناطق محروم، روستایی و عشایری در راستای عدالت آموزشی نیست.

وی تصریح کرد: تاکید ما این بوده است که سازوکار لازم برای اجرای عدالت آموزشی در تمامی اقصی نقاط کشور را طوری طراحی کنیم که هیچ دانش‌آموزی از تسهیلاتی که برای بهبود وضعیت دانش‌آموزان و بهره‌مندی آنها از خدمات آموزشی در نظر گرفته شده است، محروم نمانند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ضمن اینکه احترام می‌گذارم به اقداماتی که در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌شود باید اذعان کنیم که ما نتوانستیم عدالت آموزشی را در نقاط دوردست کشور به همان اندازه که در نقاط برخوردار اجرا شده، گسترش داده و پیاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه ما باید عدالت آموزشی را با رویکرد استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متبحر برقرار کنیم، یادآور شد: چرا باید همیشه سرباز معلم و نیروهایی که کم سابقه هستند و از توانایی لازم برای ارائه خدمات آموزشی برخوردار نیستند را به مناطق محروم، روستایی و عشایری بفرستیم و چرا دانش‌آموزان آنها همیشه باید این وضعیت را تحمل کنند؟

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش، تاکید کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید به طور جدی در راستای اجرای سند تحول بنیادین که عدالت آموزشی را مدنظر قرار داده و بسیار بر آن تاکید کرده است، اقدام کنند و در این زمینه دانش‌آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایری را بیش از این دریابند.

نظر شما