شناسهٔ خبر: 171270 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحی مطرح کرد:

تأکید کمیسیون آموزش بر برگزاری آزمون استخدامی معلمان در موعد مقرر

احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس از برگزاری ۲ آزمون استخدامی در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: کمیسیون آموزش بر برگزاری این دو آزمون در موعد مقرر خود برای جبران کمبود معلمان در کشور تأکید دارد.

به گزارش «نماینده» احمدحسین فلاحی با اشاره به برگزاری برگزاری ۲ آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تیر و مرداد ۱۴۰۰ درباره این دو آزمون، گفت: با توجه به اینکه نیروهای نهضتی سال گذشته در شرایط کرونایی آزمون داده و برخی از آن‌‎ها در آزمون شرکت نکردند، مجلس برای آن‌ها آزمون دیگری در نظر گرفت تا در این آزمون شرکت کنند، این آزمون در ۱۸ تیرماه برگزار خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر مربیان نهضت سوادآموزی جا مانده از آزمون سال گذشته، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی هم می‌توانند در آزمون ۱۸ تیر شرکت کنند، افزود: برآورد حاصل شده از متقاضیان حضور در این آزمون بیشتر از ۱۰ هزار نفر است.

وی درباره آزمون مرداد ماه نیز گفت:  بر اساس ماده ۲۸ آیین نامه داخلی دانشگاه فرهنگیان، دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها که مدرک کارشناسی به بالا دارند و متقاضی شغل معلمی هستند نیز می‌توانند در آزمون دوم که در مرداد ماه برگزار خواهد شد، شرکت کنند و جذب آموزش و پرورش شوند.

فلاحی با بیان اینکه در این آزمون ۲۵ هزار معلم جذب خواهند شد که افراد پذیرفته شده بومی همان منطقه استخدام شده می‌شوند، افزود: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، از آزمون استخدامی سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۰ ظرفیت باقیمانده خالی وجود دارد که با ۲۵ هزار سهمیه امسال تعداد ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر استخدام خواهند شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: برگزاری این دو آزمون به کمبود نیرو در آموزش و پرورش کمک می‌کند و کمیسیون آموزش و مجلس پیگیر برگزاری بدون تأخیر این دو آزمون خواهد بود.

نظر شما