شناسهٔ خبر: 173021 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون امنیت ملی:

حضور در اجلاس شانگهای برای تثبیت عضویت ایران اهمیت بالایی دارد

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور در اجلاس شانگهای به میزبانی تاجیکستان برای تثبیت عضویت ایران و تبدیل شدن به عضو دائم از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با اشاره به اولین سفر دیپلماتیک رئیس جمهور به تاجیکستان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مساله افغانستان، جغرافیا و مرز مشترک ایران و تاجیکستان، برگزاری اجلاس دوشنبه در شرایط فعلی پیام مهمی خواهد داشت.

وی افزود:حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اجلاس «سران سازمان همکاری شانگهای»  برای تثبیت عضویت ایران اهمیت بالایی دارد  و  از آنجایی که ما در تلاش برای تبدیل عضویت خود از عضو ناظر به عضو دائمی هستیم اینگونه حضور ها می تواند موثرباشد.

نماینده مردم ورامین تصریح کرد:این حضور می تواند زمینه ساز عضویت رسمی ایران باشد و به دنبال آن می توان از ظرفیت های فراوان کشورهای عضو بهره برد همچنین با توجه به شرایط خاص حاکم بر غرب آسیا و بحران های منطقه ای گفت وگو های دو و چند جانبه بین همسایگان در حاشیه اجلاس نیز فرصت دیگری است که اهمیت این سفر را نشان می دهد.

به گزارش خانه ملت سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه،قزاقستان، قرقیزستان،تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد. و پس از آن جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان عضو ناظر به عضویت آن درآمد.

نظر شما