شناسهٔ خبر: 173352 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

ظرفیت حقوقی سازمان همکاری شانگهای فرصتی برای احقاق حقوق ملت ایران

شانگهای عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است جمهوری اسلامی باید حضور پررنگی در کمیته‌های سازمان همکاری شانگهای به خصوص در حوزه حقوقی داشته باشد تا بتواند مطالبات خود را از این طریق مطرح کند.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به ظرفیت‌های حقوقی که با عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای ایجاد شده است، گفت: سازمان شانگهای همکاری میان اعضا را در زمینه های مختلف به خصوص قضایی دنبال می کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: سازمان همکاری شانگهای به دنبال یکسان سازی مقررات و قوانین در حوزه مسائل بانکی، مالی، فرهنگی، گردشگری، سیاسی و امنیتی است تا همکاری میان اعضا تسهیل شود.وی افزود: عضویت دائم ما در سازمان همکاری شانگهای باعث می شود به دلیل پیوندهای بیشتر بتوانیم از ظرفیت و تأثیرگذاری کشورهای بزرگی که در این سازمان عضو هستند مانند روسیه و چین در سایر مسائل نیز استفاده کنیم.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با تأکید بر اهمیت افزایش توانمندی کمیته حقوقی سازمان همکاری شانگهای، گفت: باید حضور خود در جلسات کمیته های مختلف از جمله کمیته حقوقی این سازمان را افزایش دهیم و مسائل و مطالبات خود در عرصه های بین المللی را مطرح کنیم تا کارهای فنی در این خصوص آغاز شده و امکان انعقاد تفاهمنامه ها در این خصوص نیز فراهم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وابستگی متقابل و همگرایی میان اعضای هر سازمان باعث می شود از ظرفیت های خود برای افزایش همکاری ها جهت تأمین منافع ملت خود استفاده کنند.

نظر شما