شناسهٔ خبر: 172093 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحی با اشاره به اقدام نمایشی رژیم صهیونیستی؛

تلاش اسرائیل برای متهم کردن ایران در حمله به نفتکش وجاهت قانونی ندارد

سارا فلاحی نماینده ایلام عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش رژیم صهیونیستی برای بررسی حادثه نفت‌کش در شورای امنیت و اتهام زنی به ایران امری مضحک است زیرا هیچ وجاهت قانونی و سندی ندارد.

سارا فلاحی «نماینده» در واکنش به تلاش رژیم صهیونیستی برای بررسی حادثه نفت‌کش در شورای امنیت و اتهام زنی به ایران، گفت: برخی از منابع خبری غیررسمی اعلام کرده اند این اقدام به تلافی حملات و جنایات رژیم صهیونیستی به سوریه صورت گرفته است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با کمی تامل در رخدادهای اخیر منطقه می توان مشاهده کرد که اکثریت کشورها از اقدامات رژیم صهیونیستی متضرر شده اند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیلی ها نمی توانند مشخصا انگشت اتهام را به سمت کشور خاصی مانند ایران اسلامی نشانه روند زیرا دلیل و مدرکی در این راستا ندارند، ادامه داد: در این میان باید یادآور شد در یکسال اخیر برخی از نفتکش های کشورمان در مسیر سوریه مورد هدف قرار گرفتند و برخی به دنبال آغاز جنگ بودند؛ بنابراین اگر قرار به طرح شکایت باشد، کشورهای دیگر مانند جمهوری اسلامی ایران باید به این امر اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اقدام رژیم صهیونیستی برای بررسی حادثه نفت‌کش در شورای امنیت و اتهام زنی به ایران امری مضحک است زیرا هیچ وجاهت قانونی و سندی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این اقدام صرفا جنبه نمایشی و تبلیغاتی دارد تا از این طریق فشار بین المللی علیه کشورمان ایجاد کنند که امری شکست خورده است.

لازم به ذکر است براساس گزارش ایرنا، محس بهاروند سفیر ایران در انگلیس با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته یازده کشتی ایران در دریاها و حتی در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفته است، پرسید: چرا کسی حمله به کشتی‌های ایرانی را محکوم نمی‌کند؟ چرا انگشت اتهام به سمت کسی نشانه نمی‌رود؟ وقتی کشتی ایرانی توسط زیردریایی مورد اصابت قرار می‌گیرد، وقتی رژیم اسرائیل به طرق مختلف مسئولیت حمله به کشتی‌های ایران و خرابکاری در تاسیسات هسته ای کشور ما را که می‌توانست جان هزاران انسان را در معرض خطر قرار دهد را می پذیرد و حتی به آن افتخار می کند، چرا کسی این رژیم را محکوم نمی‌کند؟

نظر شما