شناسهٔ خبر: 172068 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسینی‌کیا:

زیان انباشته خودروسازان ناشی از تسهیلات دریافتی با سود بالا است

حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید تسهیلات متعدد دریافتی با سودهای بسیار، یکی از دلایل زیان انباشته خودروسازان است چراکه در حال حاضر قیمت کارخانه ای خودرو نیز به واسطه افزایش های چند باره مناسب شده است.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی کیا درباره زیان انباشته خودروسازان و بدهی‌ جاری این شرکت‌ها، گفت: تسهیلات متعدد دریافتی با سودهای بسیار، یکی از دلایل زیان انباشته خودروسازان است چراکه در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای خودرو به واسطه افزایش‌های چند باره مناسب شده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که خودروسازان در سال‌های گذشته تسهیلات دریافت کردند اما در موعد مقرر آن را تسویه نکردند، ناچارند، وام دریافتی را چند برابرِ میزان اولیه به سیستم بانکی بازگردانند.

ضرورت راستی‌آزمایی ادعای خودروسازان مبنی بر بالا بودن هزینه تولید

وی اضافه کرد: خودروسازان در حال حاضر ادعا می‌کنند که قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو از هزینه تمام شده آنها کمتر است البته باید به این نکته دقت کرد که این شرکت‌ها نتوانستند جامعه و مجلس را درباره این ادعا قانع کنند بنابراین باید بهای تمام شده تولید را کاهش دهند.

به گفته نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هزینه‌های سربار خودروسازان یکی دیگر از دلایل زیان انباشته این شرکت‌ها است که باید برای حذف این هزینه‌ها برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

نظر شما