شناسهٔ خبر: 171732 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسینی‌کیا مطرح کرد؛

انحصار بازار خودرو باید از بین برود

حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گویدبا واردات خودرو به صورت محدود و مشروط بر ایجاد خطوط تولید جدید، تکنولوژی و دانش فنی به کشور منتقل شده و انحصار بازار از بین می‌رود.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی کیا ممنوعیت واردات خودرو و نقدینگی سرگردان موجود در جامعه را از جمله دلایل گرانی چهارچرخ‌ها برشمرد و گفت: کیفیت نامطلوب خودروهای تولیدی، ناکافی بودن تیراژ تولید، احتکار و نبود نظارت بر عملکرد خودروسازان دست به دست هم داده و آشفتگی کنونی بازار را رقم زده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود:پیش بینی می شود در شرایط فعلی و برای کنترل بازار خودرو با واردات خودرو براساس مقررات، حتی به صورت محدودو ckd، قیمت خودرو بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد زیرا در وهله نخست انحصار بازار خودرو از بین می‌رود و از سوی دیگر بار روانی این اقدام تاثیر مثبتی بر قیمت خودرو خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واردات خودرو، خودروسازان را در معرض رقابت قرار می‌دهد، اضافه کرد: پشت پرده صنعت خودرو مافیایی‌هایی شکل گرفته است که تلاش می‌کنند از واردات حتی براساس مقررات جلوگیری شود تا به صورت مافیایی خودروهایی با بدترین کیفیت و بیشترین قیمت به مردم تحمیل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با واردات خودرو به صورت محدود و مشروط بر ایجاد خطوط تولید جدید، تکنولوژی و دانش فنی به کشور منتقل شده و انحصار بازار از بین می‌رود.

حسینی‌کیا با اشاره به ضرورت ساماندهی نقدینگی موجود در جامعه، تصریح کرد: در حال حاضر سیل نقدینگی موجود در جامعه هر روز به سمت یکی از بازارها روانه می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نبود نظارت بر بازار، افزود: دولت از کنترل بازار کالاها، شانه خالی می‌کند و این موضوع موجب نابسامانی قیمت‌ها شده است.

نظر شما