شناسهٔ خبر: 171979 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اکبری تالارپشتی:

واردات کشنده‌ها و اتوبوس‌های دست دوم به رانندگان خسارت وارد می‌کند

اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات کشنده‌ها و اتوبوس‌های دست دوم به رانندگان خسارت وارد می‌کند و خدمات پس از فروش نیز ندارد.

به گزارش «نماینده» عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی واردات کشنده‌ها و اتوبوس‌های دست دوم را اقدامی اشتباه از سوی رئیس جمهور دانست و گفت: این وسایل نقلیه خدمات پس از فروش ندارند و قطعات آن هم در بازار به‌سختی به دست می‌آید. به علاوه این نوع واردات موجب آوارگی راننده‌ها و خسارت و ضرر آن‌ها می‌شود، هیچ دستاوردی ندارد و به قشر زحمتکش راننده‌های برون‌شهری ستم می‌کند.

وی افزود: باید از دولت پرسید چرا اتوبوس نو وارد نمی‌کند؟ چرا خودرو دست‌دوم وارد می‌کند که سپس بخواهد به سختی خدمات پس از فروش را در داخل کشور به داخلی‌ها بدهند؟ شرکت‌هایی که دولت از آن‌ها خودروی دست‌دوم می‌خرد و وارد می‌کند، باید عهده‌دار مسئولیت خدمات پس از فروش شوند.

اکبری‌تالارپشتی تأکید کرد: این یکی از کارهای خلاف دولت آقای روحانی است؛ پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد واردات کشنده و اتوبوس وجود دارد، به‌جای دست‌دوم، خودروی نو وارد شود تا از شرکت خارجی بتوان امتیازی گرفت. برای نمونه گفته شود تعدادی خودرو خریداری می‌شود و طرف مقابل هم پس از گذشت چند سال خط تولید آن را در داخل کشور راه‌اندازی کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت هر ساله خودروهای دست‌دومی را وارد می‌کند که مشخص نیست خدمات پس از فروش و تأمین قطعات آن بر عهده چه کسی است. علاوه بر آن، این اقدامات به‌طور کامل بر خلاف تولید و منافع ملی است.

نظر شما