شناسهٔ خبر: 172039 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیرضا بیگی با اشاره به وعده تحقق نیافته دولت یازدهم و دوازدهم:

روحانی با رفع تعارض با غرب به دنبال عزت پاسپورت ایرانی بود

علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید دارد: دولت روحانی برای از بین بردن تعارض با غرب و عزت بخشیدن به پاسپورت ایرانی به دنبال تمکین مطلق بود.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی با اشاره به کاهش قدرت گذرنامه ایرانی با وجود شعار روحانی برای عزتمند کردن آن، گفت: موضوع راهبردی است که آقای روحانی برای دست یافتن به این مهم آن را تعقیب می کرد. رئیس جمهور می خواست تعارض ما با غرب را به حداقل برساند که البته به واسطه ویژگی‌های انقلاب اسلامی و اینکه آنها از بین رفتن تعارض را صرفا در تمکین مطلق از سیاست های  غرب می دانستند که به هیچ عنوان با ارزش های انقلاب اسلامی سازگار نبود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای روحانی به جای تکیه بر قدرت ملی، اعتماد و نگاهش به بیرون از مرزها بود که آنها از روی لطف و کرم عنایتی به ایران داشته باشند در حالی که وی باید به دنبال قدرت ملی از طریق تکیه بر ظرفیت داخلی در حوزه اقتصاد، علم و فناوری می بود.

وی اظهار داشت: با وجود شعارهایی که هر سال رهبری تعیین می کردند روحانی موضوع اقتصاد مقاومتی و اقداماتی که در این راستای درخصوص تحول، ارتقا، توانمندسازی تولید و تقویت شرکت های دانش بنیان بود را اجرایی نکرد اگر اجرا می شد تمام واحدهای صنعتی یا بخشی قابل توجهی از واحدهای تولیدی از دور خارج نمی شدند.

علیرضا بیگی با بیان اینکه سیاست های روحانی سبب شد تا به این مهم دست پیدا نکنیم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری هم فرمودند که تجارب دولت روحانی می تواند مورد استفاده دولت های بعد قرار بگیرد، که منظورشان تکیه به غرب و امیدوار بودن به لطف و کرم آنها است فرصت های زیادی را از کشور ما گرفت و این باور در دولت روحانی  وجود داشت که همه چیز ما در ارتباط با غرب است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: از نگاه دولت تدبیر و امید از آب ، غذا، پیشرفت، ارتقا تکنولوژی کشور در گرو ارتباط با غرب و ملاحضه قدرت سلطه طلبان غرب بود که امروز نتیجه آن را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، با وجود وعده های رئیس جمهور، بر اساس شاخص سنجش قدرت گذرنامه، در میان ۱۱۶ کلاس گذرنامه، ایران در رتبه ۱۰۵ و همتراز با کشور سریلانکا قرار دارد. ایرانیان می‌توانند بدون ویزا فقط به ۴۲ کشور سفر کنند. بر این اساس از مجموع ۱۹۹ کشور مورد بررسی در این شاخص، قدرت گذرنامه ۱۸۳ کشور، بالاتر از ایران است.

نظر شما