شناسهٔ خبر: 172048 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رضایی:

تعطیلی و توقف صنعت هسته‌ای سنگین‌ترین هزینه اعتماد به غرب بود

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تعطیلی و توقف صنعت هسته‌ای و انبارشدن هزاران سانتریفیوژ، گزاف‌ترین هزینه ملت ایران در قبال اعتماد به غرب بود.

به گزارش «نماینده» ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت دوازدهم در مورد «شکست اعتماد به غرب»، گفت: ملت ایران در طول ۸ سال اخیر هزینه گزافی را پرداخت تا امروز بتوانیم قضاوت کنیم که تفکر حاکم بر دستگاه سیاست خارجی در این دولت تفکر کار آمد و موثری نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تعطیلی و دکوری شدن صنعت هسته‌ای که حاصل مجاهدت‌های شهدای هسته‌ای بود را از هزینه‌های گزاف ملت ایران در قبال اعتماد به غرب خواند و اظهار داشت: اعتماد دولت به غرب باعث شد، ایران از پیشرفت‌های هسته‌ای باز بماند، صنعت هسته‌ای تعطیل و هزاران سانتریفیوژ انبار شده و پیشرفت هسته‌ای متوقف شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این تجربه تاریخی باید درس عبرتی برای مردم و دولتمردان باشد تا در دولت جدید تکرار نشود، انتظار داریم، دولت سیزدهم امتیازات و نقاط قوت دولت قبل را حفظ کرده و نقاط ضعف آن را نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این مسیر غلط ۸ سال دولت تدبیر باید برای تصمیم گیران و تصمیم سازان دولت جدید درس عبرت باشد، اظهار داشت: تحمل فشار حداکثری اقتصادی و سیاسی آمریکا، تاوانی بود که ملت ایران در برابر اشتباه دولت تدبیر در اعتماد به غرب پرداختند.

پیام صریح فرمایش رهبری، پایان دوران باج‌دهی به آمریکاست

وی ادامه داد: پیام صریح فرمایشات رهبر انقلاب برای آمریکا و غرب این است که دیگر قرار نیست، مسیر اشتباه گذشته طی شود و با همان دست فرمان با غرب و آمریکا مواجه شده و به آنها باج دهیم و ارزشمندترین داشته‌هایمان را در برابر هیچ به آن‌ها تقدیم کنیم.

رضایی با بیان اینکه دیگر معامله برد-باخت را با غرب و آمریکا امضا نمی‌کنیم، بلکه از منافع ملی خود دفاع خواهیم کرد گفت: دورانی که غرب و آمریکا معاهده‌ای را به ملت ایران دیکته می‌کردند، گذشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ملت ایران به هیچ وجه بر سر استقلال خود معامله و مذاکره نخواهند کرد. مجلس به طور قاطع در برابر زیاده خواهی‌ها و انحصارطلبی‌های آمریکا خواهد ایستاد و اجازه دست درازی به منافع ملت ایران را نخواهد داد.

رضایی اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اولین گام مجلس انقلابی برای جمع کردن بساط زیاده خواهی‌های غرب و آمریکا در ایران بود، مجلس یازدهم بر اجرای دقیق این قانون نظارت خواهد کرد تا دیگر امتیازی به غرب و آمریکا داده نشود.

نظر شما