شناسهٔ خبر: 171981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

آمریکایی‌ها تاکنون نپذیرفته‌اند برای انجام تعهدات خود تضمین دهند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها تاکنون حاضر نشده اند که تضمین دهند به تعهداتشان عمل کنند؛ البته بدعهدی سردمداران ایالات متحده و عدم التزام آنها به معاهدات بین المللی برای ما مبرهن شده است.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «آمریکایی‌ها در زبان و وعده می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند، ضمن آنکه شرط هم می‌گذارند و می‌گویند که باید در همین توافق جمله‌ای بگنجانید که بعداً درباره برخی موضوعات صحبت شود و گرنه توافقی نخواهیم داشت» اظهار کرد: بدعهدی اروپایی ها و آمریکایی ها در برجام به اثبات رسیده است و  طبیعی بوده که غیرقابل اعتماد هستند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: آمریکایی ها تاکنون حاضر نشده اند که  تضمین دهند به تعهداتشان عمل کنند؛ البته بدعهدی سردمداران ایالات متحده و عدم التزام آنها به معاهدات بین المللی برای ما مبرهن شده است و به سهولت از عهدنامه های بین المللی خارج شده و پس از آن نیز بهانه ای برای اقدام خود مطرح می کنند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اگر آمریکایی ها در مذاکرات وین خطاهای خود را در برجام می پذیرفتند تاکنون اتفاقی صورت می گرفته، اما استنکاف می کنند و نمی خواهند به برجام بازگردند، لکن به دنبال امتیازگیری از ما هستند و از همه مهمتر به دنبال فرسایشی شدن مذاکرات هستند و تا به حال هم اینگونه بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مظهار کرد: فرآیند مذاکرات وین که فعلا متوقف شده و  قرار بر این بوده پس از استقرار دولت منتخب از سرگرفته شود، ضمنا همان تیم قبلی  هم با تصمیم آقای رئیسی وارد مذاکرات می شوند که تدبیر به جایی است چرا که از جزئیات مذاکرات مطلع هستند، منتهی چارچوب هایی که مقام معظم رهبری تعیین کردند  باید با جدیت رعایت شود.

وی عنوان کرد: در نظام بین اللمل هیچ گونه پروتکل و پیمان نامه رسمی بین دولت ها به امضا نرسیده که تا چه میزان باید حقوق بین اللمل را رعایت کنند و چقدر باید به معاهدات بین المللی پایبند باشند به همین سبب کشورها براساس منافع خود قراردادها را تدوین می کنند و منافع خودشان را هم ارجحیت می دهند.

 نوش آبادی گفت: متاسفانه تا زمانی که پیمان ها به نفعشان نباشد خارج می شوند و هنوز نظام بین الملل نتوانسته در موضوع معاهدات به جمع بندی برسد بنابراین سوء استفاده هایی صورت می گیرد که آمریکایی ها هم همیشه سوء استفاده لازم را می برند.

نظر شما