شناسهٔ خبر: 172055 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاظمی مطرح کرد؛

ظرفیت سایر کشورها برای دور زدن تحریم‌های غرب مورد استفاده قرار نگرفت

حمید رضا کاظمی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید دارد از ظرفیت کشورهای دنیا برای دور زدن تحریم ها استفاده نشده است.

به گزارش «نماینده» سیدحمیدرضا کاظمی با اشاره اهمیت ارتباط ایران با چین، گفت: غرب و در رأس آن آمریکا برای ایران شرایطی ایجاد کردند که برای برون رفت از آن باید ارتباط با کشور قدرتمندی چون  چین ارتباط اقتصادی جدی، جدید و محکمی ایجاد کنیم، در واقع این ارتباط راهی برای برون رفت از این وضعیتی است که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا برای ایران ایجاد کرده است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید از این ظرفیت به طور کامل استفاده کنیم اما در حدی که انتظار می رود از این ظرفیت استفاه نشده است، چین ابر قدرت اقتصادی جدید در جهان است که با ایران مشکلی ندارد بنابراین می توانیم ارتباط و تعامل بسیار قوی با آن داشته باشیم.

وی با اشاره به نگرانی غربی ها از برقراری ارتباط ایران با چین اظهار داشت: غرب نگران است ارتباط و تعامل ایران و چین مستحکم شود و تهران بتواند شرایط سخت اقتصادی که آمریکا ایجاد کرده است را شکست دهد و ایران از تحریم ها خارج می شود.

این نماینده مجلس گفت: با این حال متاسفانه از ظرفیت های موجود در جهان غفلت کردیم،  یکی ازاین ظرفیت ها ارتباط با چین است، با توجه به دستورات مقام معظم رهبری باید سیاستمداران و به خصوص دولت جدید که با رویکرد جدیدی روی کار می آیند به طور جد  روابط ایران و چین را دنبال کند و کشور را از این وضعیت نجات دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: ایران ظرفیت های اقتصادی برای چین دارد، از سوی دیگر چین می تواند سر پل ارتباط ایران با جهان باشد همچنین چین ظرفیت های بسیاری دارد که می توانیم با اتکا به آن تحریم ها را دور بزنیم.

نظر شما