شناسهٔ خبر: 171661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

سعودی‌‎ها نباید اسیر سیاست‌ها و رفتار آمریکایی‌ها شوند/ ایران همواره درصدد برپایی صلح در منطقه است

 عباس‌ زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سعودی ها نباید اسیر سیاست ها و رفتار آمریکایی ها شوند لذا مقامات این کشور باید مواضع خودشان را بر اساس واقعیت ها اتخاذ کنند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده در واکنش به اتخاذ مواضع ضدایرانی در دیدار مقامات بلندپایه آمریکایی و سعودی، گفت: کشورهای همسایه باید نسبت به مسائل منطقه ای بر اساس اصل استقلال مواضعی را اتخاذ کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی اعتقاد دارد امنیت منطقه خصوصا خلیج فارس باید بر اساس همکاری میان کشورهای همسایه شکل بگیرد، اظهار کرد: چنین موضوعی از حیث سیاسی، اقتصادی و حتی اجتماعی به نفع کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای فرامنطقه ای مانند ایالات متحده تلاش می کنند به هر بهانه ای در خلیج فارس حضور داشته باشند، ادامه داد: بنابراین همواره با دسیسه ایران هراسی سوءتفاهم هایی را برای همسایگان ایجاد کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جمهوری اسلامی ایران از حیث تاریخی هیچگاه درصدد تعرض به کشوری نبوده و حتی همواره به دنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد انتظار نمی رود که سعودی ها اسیر سیاست ها و رفتار آمریکایی ها شوند لذا مقامات این کشور باید مواضع خودشان را بر اساس واقعیت ها اتخاذ کنند.

نظر شما