شناسهٔ خبر: 171452 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کشتار دام مولد در شرایط گرانی نهاده دامی/توزیع نهاده و دیگر کالاها از دست افراد سودجو خارج شود

حسن نوروزی.jpg نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: گرانی نهاده‌های دامی به حدی رسیده که دامداران قادر به پرداخت هزینه آن نیستند و رو به کشتار دام‌های ماده و آبستن خود آورده‌اند که این مسئله مشکلات جدی‌ای را برای کشور پیش خواهد آورد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی نهاده‌های دامی امروز به حدی رسیده که دامداران دیگر قادر به تأمین هزینه‌های آن نیستند و نکته جالب اینجاست همین نهاده‌هایی که با این قیمت در بازار عرضه می‌شود با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده‌اند. 

وی افزود: امروز قیمت بالای نهاده‌های دامی دامداران را با مشکلات جدی مواجه کرده و از آنجایی که اغلب آنها دیگر قادر به تأمین هزینه آن نیستند، به کشتار دام‌های ماده و آبستن خود روی آورده‌اند. 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر قیمت شیر خریداری شده از دامداران به حدی نیست که هزینه‌های خرید دام‌ها را تأمین کنند و آنها به ناچار به کشتار دام‌های ماده خود روی آوردند که این مسئله کشور را در سالهای پیش‌رو برای تأمین گوشت با مشکلات جدی مواجه می‌کند. 

نوروزی خاطرنشان کرد: به آقای رئیسی پیشنهاد می‌کنم که تأمین نهاده‌های دامی از کشورهای آسیای میانه را در دستورکار خود قرار دهد و توزیع آن در کشور را از طریق افراد و نهادهای سالم به ویژه بسیج انجام دهد. 

وی افزود:‌کار خرید و توزیع نهادهها و دیگر کالاها باید از دست افراد سودجو و رانتخوار و فاسد خارج شود و نباید اجازه دهند که اینگونه نبض بازار را در دست خود بگیرند و کشور را دچار مشکل کنند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر برای این کار تدبیری نشود، قیمت گوشت در هر کیلو در ماه‌های آینده به ۲۵۰ هزار تومان خواهید رسید و باید برای جلوگیری از این مسئله تدبیر کرد. 

نظر شما