شناسهٔ خبر: 171387 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ساداتی نژاد با اشاره به تفاهم نامه کشاورزان با شرکت توانیر:

برق چاه‌های کشاورزی بر اساس برنامه و زمانبندی قطع می‌شود

بازدید سیدجواد ساداتی نژاد از تحریریه «نماینده» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت:اعضای کمیسیون کشاورزی تاکید کردند برق چاه‌های کشاورزی باید بر اساس تفاهم نامه قبلی و برنامه ریزی انجام شده بین کشاورزان و شرکت توانیر قطع شود زیرا قطعی خارج از برنامه، خسارات زیادی را به همراه دارد.

به گزارش «نماینده» سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون در خصوص بررسی وضعیت قطع برق چاه‌های کشاورزی، گفت:  در نشست امروز کمیسیون کشاورزی مجلس متولی زاده رئیس شرکت توانیر و تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو حضور داشتند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط خشکسالی فعلی تامین کالاهای اساسی و نیاز جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امنیت غذایی در صدر تمامی اولویت‌ها قرار دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه دامداری‌ها و اراضی کشاورزی نیاز آبی دارند و این آب با استفاده از الکتروپمپ‌ها از چاه‌ها استخراج می‌شود قطعی برق بی برنامه و خارج از جدول زمانبندی آنها را با چالش روبه رو می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه گرمای زیاد موجب تنش آبی و اختلال در تولید و امنیت غذایی ایجاد می‎‌کند، اعضای کمیسیون کشاورزی تاکید کردند برق چاه‌های کشاورزی بر اساس تفاهم نامه قبلی براساس زمانبندی و برنامه ریزی قطع شود زیرا قطعی خارج از برنامه خسارات زیادی را به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای با اشاره به اینکه رئیس شرکت توانیر در نشست امروز کمیسیون کشاورزی متعهد شد بر اساس تفاهم‌نامه قبلی خود با کشاورزان، برق چاه‌ها را با برنامه ریزی قطع کند تا امنیت غذایی کشور دچار مشکل نشود، افزود: یک میلیارد و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت توسط موتورهای دیزلی برای تامین آب بخش کشاورزی مصرف می‌شود اگر مابه‌التفاوت این میزان از سوخت مصرفی در راستای احداث نیروگاه‌های کوچک خورشیدی هزینه شود می‌توان آب مورد نیاز بخش کشاورزی را بدون صرف هزینه تامین کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم چاه‌های کشاورزی در جریان خاموشی‌ها وضعیت بهتری را داشته باشند و برق آنها بر اساس برنامه و تفاهم‌نامه قبلی قطع شود./

نظر شما