شناسهٔ خبر: 171383 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزادی خواه در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی:

تاکید بر عدم قطع برق مشترکان خانگی و کشاورزی

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه سخنگوی کشاورزی مجلس ضمن تاکید بر عدم قطع برق مشترکان خانگی و کشاورزی، گفت: در نشست امروز مقرر شد وزارت نیرو و شرکت توزیع برق قطعی برق چاه‌های کشاورزی و دامداری‌ها را به عنوان تامین کنندگان موثر در امنیت غذایی در اولویت آخر خود قرار دهد.

به گزارش «نماینده» احد آزادی خواه سخنگوی کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز ( چهارشنبه ۱۶ تیرماه) کمیسیون، گفت: با توجه به قطعی‌های مکرر برق که خاطر تمامی مردم را ناراحت کرده است کمیسیون کشاورزی نیز برای تدبیر در حوزه برق چاه‌های کشاورزی و دامداری‌ها از مسئولین و معاونین وزارت نیرو برای حضو در جلسه امروز دعوت کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعی‌ها باید به گونه‌ای مدیریت شود که کشاورزان و دامداران به عنوان تامین کنندگان امنیت غذایی کشور کمترین آسیب را ببینند، ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد وزارت نیرو و شرکت توزیع برق قطعی برق چاه‌های کشاورزی و دامداری‌ها را در اولویت آخر خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو به منظور تعادل بخشی به شبکه برق کشوری قطع برق صنایع سنگین پرمصرف را در دستور کار قرار دهد، عنوان کرد: برق مشترکان خانگی و کشاورزی باید تا حد امکان نباید قطع شود.

وی با بیان اینکه با مصوبه هیات وزیران از روز گذشته پس از قطع شدن برق صنایع سنگین وضعیت خاموشی‌ها در کشور وضعیت قابل قبول تری را پیدا کرده و تعادل بخشی در شبکه سراسری صورت گرفته است، گفت: از فردا شرایط قطعی برق نسبت به هفته گذشته بهتر می‌شود، کشاورزان نیز باید مراقبت‌ها و صرفه جویی‌های لازم را داشته باشند تا شاهد کاهش قطع برق باشیم.

سخنگوی کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: با پیشنهاد رئیس کمیسیون کشاورزی مقرر شد از محل صرف‌جویی مصرف سوخت موتورهای آب با کمک خود کشاورزان نیروگاه‌های خورشیدی کوچکی را در کنار مزارع کشاورزی ایجاد کنیم.

نظر شما