شناسهٔ خبر: 171360 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی:

تلاش مجلس برای رفع مشکل دهیاران/ طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در حال بررسی است

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: دهیاران مطابق طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در زمره مسئولان اجرایی قرار می گیرند.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی در رابطه با روند فعالیت دهیاران باسابقه در کشور و حمایت و بهره گیری از تجارب آنها در اداره امور روستاها، گفت: طرحی به نام مدیریت جامع شهری و روستایی از سوی نمایندگان تهیه و در کمیسیون در حال بررسی است که در نظر دارد دهیاران را در زمره مسئولان اجرایی قرار دهد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس سوابق بیمه ای دهیاران از بین نمی رود و حتی می توانند برای مدت معینی از بیمه بیکاری بهره مند شوند.

وی در خصوص دغدغه دهیاران با سابقه مبنی بر نداشتن امنیت شغلی، ادامه داد: متاسفانه امنیت شغلی در این خصوص وجود ندارد اما برای رفع این موارد باید مطابق قانون از سوی دولت و شورای عالی استان ها لایحه ارائه شود زیرا بار مالی دارد و از عهده قوه مقننه خارج است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته چندی پیش لایحه ای در خصوص دهیاری های کشور اعلام وصول شده اما تاکنون در کمیسیون مطرح نشده است.

نظر شما