شناسهٔ خبر: 170696 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری مطرح کرد:

اصلاح قانون انتخابات شوراها و بررسی عملکرد استانداری‌ها؛ اولویت کاری کمیسیون امورداخلی کشور

آصفری عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراها،بررسی عملکرد استانداری ها و شهرداری ها،بازدیدهای نظارتی مهمترین اولویت های کاری کمیسیون شوراها در اجلاسیه دوم مجلس است.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری در تشریح مهمترین اقدامات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در اجلاسیه اول مجلس گفت: ۱۰ فقره طرح و لایحه مورد بررسی قرار گرفته و ۶ مورد نظارت میدانی نیز انجام شد.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ادامه داد: ۲ مورد تحقیق و تفحص پیگیری و ۱۹ جلسه با وزرا و مسئولان برگزار شد، همچنین ۵۸ مورد سوال از وزرا و رئیس جمهور در کمیسیون بررسی که برخی از موارد نهایی و به صحن مجلس نیز ارسال شده است.

وی افزود: ۲ مورد تصویب اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجموعه اقداماتی بوده که این کمیسیون در اجلاسیه اول داشته است.

آصفری عنوان کرد: از جمله مصوبات مهم کمیسیون در یک سال گذشته می توان به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری،شوراها و مجلس اشاره کرد.  

وی بیان کرد: در بُعد نظارتی نیز هیئت‌هایی برای نظارت بر انتخابات کشورهای سوریه و ونزوئلا اعزام شدند همچنین بازدید از وزارت اطلاعات و برگزاری جلسه با وزیر و معاونان آن وزارتخانه نیز صورت گرفت.

وی ابراز کرد: نشست با مسئولین به ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، هلال احمر، بسیج، هیئت عالی نظارت بر انتخابات مجمع تشخیص، جلسه مشترک با اعضای شورای نگهبان از جمله اقدامات کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در اجلاسیه اول بوده است.

آصفری درباره مهمترین اولویت های کمیسیون امورداخلی و شوراها در اجلاسیه دوم مجلس گفت: بررسی لایحه قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها،اصلاح قانون انتخابات شوراها،بازدید های نظارتی از استان ها و مراکز مهم کشور،بررسی عملکرد استانداری ها و شهرداری ها و همچنین سازمان همیاری ها و دهیاری های وزارت کشور از جمله برنامه های مهم کمیسیون در اجلاسیه دوم خواهد بود.

نظر شما