شناسهٔ خبر: 171125 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عموئی در نشست مجازی با رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران:

پیشرفت و عدم وابستگی، ایران و کوبا را تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا قرار داده است

عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه دو کشور، اظهار داشت: حفظ استقلال و حرکت در مسیر خودکفایی، پیشرفت و عدم وابستگی، موجب شده تا همواره از سوی آمریکا و سایر قدرت‌های استثمارگر، تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار گیرند.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل عموئی  رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا در نشست مجازی(وبینار) روز گذشته(دوشنبه، ۷ تیرماه) با پدرو ویکتور سیمون، رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران دیدار و گفت و گو کرد.

عمویی در ابتدای این نشست با اشاره به سابقه ارتباطات دوستانه و مواضع نزدیک رهبران دو کشور در عرصه های مختلف بین المللی گفت: توسعه و تقویت مناسبات فیمابین تهران و هاوانا در همه عرصه ها و همکاری در مجامع بین المللی مورد توجه و پیگیری جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مجلس شورای اسلامی از روند گسترش همکاری ها و ارتباطات نزدیک دو کشور در عرصه های مختلف استقبال و حمایت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و کوبا اظهار داشت: حفظ استقلال و حرکت در مسیر خودکفایی، پیشرفت و عدم وابستگی که همواره به عنوان دو اصل تغییرناپذیر از سوی جمهوری اسلامی ایران و کوبا دنبال می شود موجب شده تا همواره از سوی آمریکا و سایر قدرت های استثمارگر، تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار گیرند.

عمویی در ادامه با تأکید بر اینکه اتحاد و همکاری دو کشور نقش مهمی در ناکامی دشمنان و حرکت به سوی توسعه و پیشرفت دارد، عنوان کرد: نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا در مجالس دو کشور باید با افزایش ارتباطات پارلمانی، در ایجاد زمینه های همکاری و شناسایی و رفع موانع موجود در مسیر توسعه تعاملات  فیمابین دو کشور به دولت ها کمک کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه همکاری دوکشور در زمینه تولید مشترک واکسن کرونا را نقطه عطفی برای همکاری در سایر عرصه ها دانست و افزود: مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین دو کشور نیز می تواند با پیروی از این الگوی همکاری، توسعه یابد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کوبا در پایان این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت تداوم گفتگوهای طرفین، از همتای خود برای سفر به تهران در رأس هیأتی از نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی دعوت کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران: اتحاد کشورهای مخالف نظام سلطه آمریکایی، راه رسیدن به پیروزی را هموارتر می‌کند

پدرو ویکتور سیمون نیز در این نشست مجازی گفت: مجلس و دولت کوبا با توجه به نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در جهان و مواضع نزدیک و ضد امپریالیستی دو کشور، از گسترش مناسبات همه جانبه با ایران در عرصه های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی، علمی-آموزشی و گردشگری استقبال می کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران در ادامه تصریح کرد: تداوم ارتباطات پارلمانی عامل مهمی در شناخت و استفاده از توانمندی های فراوان دو کشور در زمینه های مختلف است.

وی در ادامه این نشست مجازی، سیاست تحریم، اعمال فشار و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از جمله کوبا و ایران توسط آمریکا و متحدانش را محکوم و از رأی مثبت ایران به قطعنامه کوبا در مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت تحریم های آمریکا قدردانی کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و جمهوری اسلامی ایران در پایان با تأکید بر اینکه اتحاد کشورهای مخالف نظام سلطه آمریکایی در جهان و حمایت از مواضع یکدیگر در مجامع بین المللی، راه رسیدن به پیروزی را هموارتر می کند، خاطرنشان ساخت: با توجه به زمینه های مختلف همکاری دو کشور، نسبت به افزایش سطح مبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین امیدوار هستیم.

نظر شما