شناسهٔ خبر: 171098 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی:

تقسیمات کشوری باید مبتنی بر تمرکز زدایی باشد

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایجاد استان های جدید یکی از راهکارهای تمرکززدایی بشمار می رود، زیرا مشکلات نظام اداریِ پیچیده و بوروکراسیِ کنونی را کاهش می دهد.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی در خصوص بررسی تقسیم استان سیستان و بلوچستان، اصفهان و کرمان توسط کارگروه طرح های تقسیمات کشوری کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: امروزه شاهد تمرکزگرایی زیاد در امور مختلف هستیم که این موضوع سبب بروز مشکلات متعددی در سراسر کشور شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین ایجاد استان‌های جدید یکی از راهکارهای تمرکززدایی بشمار می رود، زیرا مشکلات نظام اداری پیچیده و بوروکراسی کنونی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: بررسی پیوست های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره در راستای ایجاد استان های جدید یکی از موضوعات مهمی است که نباید از آن غافل شد از این رو چنین امری در کارگروه طرح های تقسیمات کشوری مورد توجه قرار دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون سه طرح برای تقسیم استان سیستان و بلوچستان، استان اصفهان و کرمان از سوی نمایندگان ارائه شده که در حال بررسی جزئیات آنها هستیم اما تا حصول نتیجه زمان زیادی باید طی شود.

نظر شما