شناسهٔ خبر: 171059 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی:

آمریکا می خواهد به صورت قطره چکانی پول های بلوکه شده ایران آزاد شود

ابوالفضل ابوترابی.jpg نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: بیش از ده ها میلیارد دلار پول کشورمان در کشورهای دیگر بلوکه شده اما آمریکا اجاز نمی دهد که همه این پولها آزاد شوند و آن طور که مطرح شده می خواهند به صورت قطره چکانی مقداری از آنها را آزاد کنند که چنین موضوعی برای ما قابل پذیرش نیست.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه « اگر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ادامه یابد بازگشت به برجام سخت‌تر میشود» گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد و بالاترین سطح نظارت ها از تاسیسات هسته ای کشورمان نیز انجام گرفت، اما متاسفانه طرف های مقابل هیچ اقدامی برای کشورمان انجام ندادند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس افزود: آمریکایی ها نمی خواهند همه تحریم ها را لغو کنند؛ بنابراین ما هم تا تحریم ها یکجا پذیرفته نشود و پس از آن نیز راستی آزمایی هم صورت نگیرد به تعهدات خود در برجام بازنخواهیم گشت.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: بیش از ده ها میلیارد دلار پول کشورمان در کشورهای دیگر بلوکه شده است و آمریکا هم اجاز نمی دهد که همه این پولها آزاد شوند و آن طور که مطرح شده می خواهد به صورت قطره چکانی مقداری از آنها را آزاد کند که چنین موضوعی برای ما قابل پذیرش نیست.

وی بیان کرد: فرسایشی شدن مذاکرات جز ضرر برای کشورمان چیز دیگری در بر ندارد؛ لذا دولت و تیم مذاکره کننده باید متوجه باشند که طولانی شدن مذاکرات باعث می شود وقت ما تلف شود و کشورمان را همچون چند سال اخیر دچار خسران کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: کشورهای غربی و آمریکا حتی حاضر نیستند به برجامی که خودشان آن را امضا کردند پایبند باشند و چنین موضوعی نیز بیانگر این بوده که هیچ اعتقادی به معاهدات بین المللی ندارند و فقط به دنبال منفعت خود هستند.

نظر شما