شناسهٔ خبر: 171054 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوباوه وطن در نطق میان دستور:

۸ سال مذاکره هسته‌ای دولت نتیجه‌ای جز تورم ۳۰۰ درصدی در کشور نداشت

نوباوه/2 نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس، بابیان‌اینکه مذاکرات هسته‌ای ۸ ساله دولت هیچ نتیجه‌ای جز تورم ۳۰۰ درصدی و معطل کردن کشور برای ایجاد رابطه با چند کشور غربی مورد وثوق آن نداشت تاکیدکرد که مسببان این وضع در برابر ملت ایران محاکمه می‌شوند.

به گزارش «نماینده» بیژن نوباوه وطن در نشست علنی امروز( یکشنبه ششم تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: با عرض سلام خدمت ملت غیرتمند و دشمن شناس ایران، سلام بر شهیدان، امام شهیدان و پیشوای شهیدان.

ملت قهرمان ایران امروز پرچم دار انقلاب رهایی بخش در سراسر عالم است

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ملت قهرمان ایران امروز پرچم دار انقلاب رهایی بخش در سراسر عالم است و شکی نیست برای نیل به این هدف بزرگ بایستی از پیچ‌ها و گردنه‌های بسی سخت عبور کند.

وی تصریح کرد: آخرین امتحان ملت باغیرت ایران انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری بود که علی رغم مشکلات عدیده معیشتی که بیشتر گریبان اقشار متوسط به پایین جامعه را گرفته است و جو عدم اعتماد به دولتمردان که طی ۸ سال گذشته به اوج خود رسیده، هیچ یک از این مشکلات مانع از آن نشد که ملت قهرمان ایران از آرمان بزرگ خود دست بردارد و با دهن کجی به دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی امیدوارانه برای ساختن فردایی بهتر میدان‌دار اصلی کشور باشند. با انتخاب رییس جمهور، مردم وظیفه اصلی خود را انجام دادند و توپ را به زمین مسئولان و مدعیان اداره امور کشور انداختند.

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: امروز با نگاه به تجربیات گذشته ادامه بازی اصولگرا و اصلاح‌‎طلب برای مردم واژه‌ای غیر کاربردی به حساب می‌آید، امروز از نظر مردم کارآمدی، پاکدستی و تعهد مهمترین معیار انتخاب مسئولان برای خدمت به مردم است.

وی اظهار کرد: شاید امروز مهمترین انتخاب برای اداره امور اجرایی کشور، انتخاب هیات دولت و مراتب پایین‌دستی آن است که متاسفانه مشاهده می‌شود بسیاری از افراد فرصت‌طلب که در هر دوره‌ای صرفا به حفظ منافع خود فکر می‌کنند در تلاشند تا با نفوذ به بدنه اجرایی دولت به اهداف ناپاک خود برسند.

نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: جناب آقای رییسی رییس جمهور منتخب؛ شما می‌بایستی صرفا خود را متعهد به منافع ملی کشور و مردم قهرمان ایران بدانید و در این راه مجلس انقلابی با بدنه‌ای جوان و کارآمد که توانایی خود را طی یکسال گذشته با تصویب طرح‌ها و لوایح همسو با نیاز مردم به اثبات رسانیده است در کنار دولت سیزدهم انجام وظیفه خواهد کرد.

وی افزود: رانت‌خواران، فرصت‌طلبان، سودجویان و غیرانقلابیون که تلاش می‌کنند با تغییر رنگ چهره خود در دولت و مسئولیت اجرایی استان‌ها نفوذ کنند بدانند مجلس شورای اسلامی در انتخاب وزیران و رای اعتماد به آنان به کارآمدی، تجربه، مدیریت بالا، پاکدستی و روحیه انقلابی نگاه خواهد کرد و کوچکترین اغماضی در برابر ضعف آنان نخواهد داشت.

نوباوه وطن گفت: هر نوع سهم‌خواهی از رییس جمهور منتخب برای وزارت، استانداری‌ها و معاونین سطوح گوناگون حتی اگر از سوی نماینده‌ای از مجلس باشد از سوی قاطبین نمایندگان ملت که به گفته رهبر معظم انقلاب مسئولیت آنان بالاترین مسئولیت‌ها در کشور قلمداد می‌شود مطرود و ناپذیرفتنی خواهد بود.

وی افزود: سهم جبهه انقلاب پیروزی نظام است، رفع مشکلات مردم و امیدواری آنان به آینده‌ای روشن است، سهم جبهه انقلاب به روی کار آوردن جوانان مستعد و اعتماد به آنان است، سهم جبهه انقلاب نوکری مردم و گوش به فرمان رهبر بودن است.

 نوباوه وطن تصریح کرد: در کمتر از ۴۰ روز مانده به پایان دولت دوازدهم شاهد اظهارات خلاف واقع رییس جمهور و برخی مدیران رده بالا به خصوص در وزارت امور خارجه هستیم که تلاش می‌کنند با دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی کارنامه ۸ سال ناکارآمدی خود را موجه جلوه دهند. از این رو با افترا و توهین آشکار به نهادهای حاکمیتی و قانونگذاری سعی دارند اعمال و رفتار خود را مشروع جلوه دهند.

وی افزود: اظهارات روز گذشته آقای رییس جمهور مبنی بر وجود بروکراسی در قوه مقننه مانع اصلی برای رفع تحریم‌ها و به نتیجه نرسیدن مذاکرات سراسر نیرنگ هسته‌ای می‌باشد باید گفت آقای روحانی امروز همگان می‌دانند که نتیجه مذاکرات ۸ ساله جنابعالی با دوستان غربی‌تان هیچ نتیجه‌ای جز تورم ۳۰۰ درصدی و معطل کردن کشور برای ایجاد رابطه با چند کشور غربی مورد وثوق جنابعالی برای مردم نبوده است. بله صحیح می‌فرمایید اگر قوانین انقلابی مجلس یازدهم برای صیانت از حقوق هسته‌ای نبود که شما از آن به عنوان بروکراسی قوه مقننه یاد می‌کنید همگان می‌دانند باقی مانده حقوق هسته‌ای ملت توسط عوامل داخلی ظاهر سلاح دشمن چپاول شده بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: شما بدانید به همراه اصلاف غیرمعقول خود که حتی برای به ظاهر خدمت به مردم نتوانستند رای تاییدیه نظام را بگیرند در برابر ملت ایران و افکار عمومی تاریخی کشور محاکمه خواهید شد.  

نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به وزیر خارجه ۴۰ روز آینده کشور عرض می‌کنم آقای ظریف ما یکدیگر را خوب می‌شناسیم مصاحبه اخیر شما با رسانه‌های بیگانه مملو از عدم اعتماد و خودباختگی در برابر دشمن بود و شما تلاش کردید ناکامی دیپلماسی ۸ ساله خود را با فرافکنی به گردن تایید نشدگان نامزدهای ریاست جمهوری بیندازید.

نظر شما