شناسهٔ خبر: 171030 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پور ابراهیمی مطرح کرد؛

ثبات مالی مهم ترین موضوعی که باید در دستور کار دولت جدید قرار گیرد

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ثبات مالی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند در دستور کار دولت جدید قرار بگیرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با مثلث وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی گفت: دولت برای پرداخت بدهی و کاهش اثرات بدهی خود به بحث‌هایی مانند تسعیر نرخ ارز رو می‌آورد.

او افزود: اگر چه از این طریق مشکل دولت را به ظاهر حل می‌کند، اما به واسطه شوک ارزی کاهش ارزش پول ملی رقم می‌خورد و این گونه تصمیمات مغایر با موضوعات مختلف است و این موضع اثرات منفی مختلفی دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تشکیل ثبات مالی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند در دستور کار دولت جدید قرار بگیرد و در قانون جدید بازار سرمایه حکمی آمده که چنین ساختاری باید ایجاد شود.

او ادامه داد: پیشنهاد دیگر ما به گروه اقتصادی دولت جدید، تعیین یک ارشد اقتصادی است که بتواند به درستی بازار پول، بازار مالی و دیگر موارد را راهنمایی و هدایت کند؛ تا در نهایت یک صدای واحد و قابل اجرا از دولت به گوش برسد.

پور ابراهیمی در پایان اظهار کرد: در خصوص مجلس ما بارها راه‌های مقابله با کسری بودجه را بیان کرده‌ایم و توافق‌هایی هم کرده‌ایم و این راهکارها علمی و قابل اجرا است، اما متاسفانه دولت فعلی تمکین آن را از دستور خارج کرد.

نظر شما