شناسهٔ خبر: 170956 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نیک بین در تذکر شفاهی:

دستگاه های نظارتی مواظب تخصیص ارز ۴۲۰۰ به نورچشمی ها باشند

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به عدم تاثیر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده های دامی در قیمت مرغ و گوشت گفت: دستگاه های نظارتی در آخر دولت مواظب تخصیص ارزهای ۴۲۰۰ تومانی باشند که به نورچشمی ها داده می شود.

به گزارش «نماینده» جواد نیک بین در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: چند ده هزار تن نهاده های دامی در گمرکات شمال کشور در آستانه فساد است و چند ده میلیون دام از گرسنگی در آستانه تلف شدن هستند، این فساد قبل از اینکه در نهاده های دامی در گمرکات کشور ایجاد شود، مربوط به فساد در بدنه وزارتخانه مربوطه است، لذا باید گشت ارشاد مدیران در این موارد ایجاد شود.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس یازدهم ادامه داد: چه کسانی دوست دارند عرضه و تقاضا برهم خورده و سود ببرند. من به دولت فعلی و آینده هشدار می دهم با این مدیریت غلط دولت در مورد دام برای یک سال آینده گوشت قرمز با چندین برابر قیمت موجود تهیه شود.

وی افزود: افرادی دام مولد را به کشتارگاه می برند، اما در آنجا اجازه ذبح نمی دهند، بنابراین پای دام را می شکنند تا بتواند اجازه ذبح بگیرند، بنابراین وقتی مدیریت غلط باشد، این اتفاق رخ می دهد، لذا از دستگاه های نظارتی می خواهم که نسبت به قیمت نهاده های دامی که بسیار بالاست، حساسیت داشته باشند.

نیک بین بیان کرد: وزارتخانه مربوطه از ارز ۴۲۰۰ تومانی چه نتیجه ای گرفته است که اصرار بر آن دارد، چرا بر کار غلط اصرار دارید؟ ارز ۴۲۰۰ تومانی را به دارو و جاهای دیگر بدهید، درحالی که سالانه هزاران میلیارد به نهاده های دامی اختصاص می یابد، اما قیمت مرغ، گوشت و تخم مرغ درست شده است؟ لذا باید گفت این ارز به نفع سرمایه دار بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دستگاه های نظارتی در آخر دولت مواظب تخصیص ارزهای ۴۲۰۰ تومانی باشند که به نورچشمی ها داده می شود.

وی خطاب به وزیر کشور گفت: چرا مانیتورهای شما بیش از ۵۰ درصد مشارکت در انتخابات را نشان می داد، ولی شما از ۴۸ درصد مشارکت صحبت کردید! از اینکه شما مشارکت مردم را کم اعلام کنید، چه کسی سود می برد، در حالی که مسبب اصلی این مشارکت کم شما هستید که از رأی ۲۵ میلیونی به ۲.۵ میلیون رأی رسیدید.

نظر شما