شناسهٔ خبر: 170999 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جوکار:

کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد شوراها تشکیل خواهد شد

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر روستا در راستای تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد شوراها و برگزاری انتخابات خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد نقایص قانون انتخابات، گفت: قانون انتخابات در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها آسیب‌شناسی شد.

وی افزود: امروز شیوه‌های جدیدی در فضای مجازی جهت تبلیغات شکل گرفته است و باید متناسب با آن، قانون انتخابات اصلاح شود، لذا اصلاح قوانین با توجه به مشکلاتی که بوجود آمد، در دستور کار کمیسیون شوراها قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: نظارت مجلس بر انتخابات شوراها نیز دارای حلقه‌های مفقوده‌ای بود که باید این حلقه‌های مفقوده اصلاح شود. باید تشکیلات رسمی و جدی در طول ۴ سال بر عملکرد شوراها نظارت و انتخابات ۴ سال آینده را نیز مدیریت کند؛ در حال تدوین طرحی در این راستا هستیم.

جوکار گفت: اگر نتوانیم این مشکلات را رفع کنیم، تلاش خواهیم کرد تا برگزاری، نظارت و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات، شوراهای شهر و روستا را به نهاد دیگری واگذار کنیم.

نظر شما