شناسهٔ خبر: 172264 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاظمی:

یک نهاد مشخص برای نظارت بر عملکرد شوراها تعیین شود

حمید رضا کاظمی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها معتقد است باید مرجعی برای نظارت بر عملکرد شوراها تشکیل شود تا مانع از بروز مشکلات شود.

به گزارش «نماینده» سید حمید رضا کاظمی با اعلام این مطلب گفت: قانون فعلی انتخابات شوراها دارای ایرادات اساسی بوده و نیاز به اصلاحات بنیادین دارد.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون روی این موضوع کار کرده و به صحن ارائه شد اما مجددا برگشت داده شده و نظرات اصلاحی کمیسیون وشوراها در طرح قانون اصلاح شوراها اعمال شده و در نوبت دستور کار صحن قرار دارد.

کاظمی بیان کرد: در مباحثی مانند شرایط انتخاب شوندگان و نظارت بر انتخابات شوراها اصلاحات جدی انجام بگیرد و در صورت امکان انتخاب شهردار از شوراها سلب شود تا ناظر بر عملکرد شهرداری باشند.

وی افزود: در اصلاح قانون انتخاب شوراها ضرورت دارد  به منظور نظارت دقیق تر مجلس از فرآیند نظارت بخاطر تعارض منافع حذف و مرجعی برای قانوگذاری مانند شورای نگهبان یا نهاد های دیگر انتخاب شود و قوه مقننه ناظر بر عملکرد آن نهاد باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ابراز کرد: نظارت بر عملکرد چهار ساله شوراها موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ یعنی مرجعی که برای این موضوع انتخاب می شود ناظر بر عملکرد آن ها در طول دوره باشد تا اعضای شوراها از مسیر قانونی خارج نشوند.

وی خاظر نشان کرد: شرایط باید فراهم شود تا انتخاب شهردار مانند دیگر انتخابات ها توسط مردم صورت بگیرد و نقش موثر نظارتی شوراها محقق شود.

کاظمی عنوان کرد: همزمان با انتخابات شوراها می توانند افراد برای شهرداری کاندید شوند و مردم انتخاب گر شهردار باشند تا آن ها از ورود مفسدان به این نهاد شهری جلوگیری کنند.

نظر شما