شناسهٔ خبر: 170896 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رشیدی کوچی:

بایدبه سمت برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری پیش برویم

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: با تکمیل زیر ساخت های اینترنت در روستا ها و مناطق صعب العبور بایدبه سمت برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری پیش برویم.

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی کوچی درباره امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی گفت: قبلا انتخابات شوراها در برخی از شهر ها به صورت الکترونیکی برگزار شد که نتیجه آن مثبت بود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و وشوراها ادامه داد: به نظر می رسد برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری ظرفیت کامل آماده نباشد، به خصوص در شهر های کوچک و روستاها نیز زیر ساخت های اینترنت تکمیل نشده است.

وی افزود: به طور کلی هر چقدر بتوانیم برگزاری انتخابات را از حالت سنتی خارج کنیم می‌‍توانیم خطای انسانی را کاهش دهیم و انتخابات شفافی داشته باشیم. 

رشیدی کوچی بیان کرد: هرچه دخالت انسان کمتر باشد و به سمت الکترونیکی شدن پیش برویم قطعا احتمال بروز تخلفات کمتر خواهد بود و می توان وضعیت احراز صلاحیت ها را بهبود بخشید.

وی ابراز کرد: با توجه به این که احراز هویت ها در انتخابات به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شیوه غیر سنتی خطاها را به حداقل می رساند.

نظر شما