شناسهٔ خبر: 170896 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

رشیدی کوچی:

بایدبه سمت برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری پیش برویم

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: با تکمیل زیر ساخت های اینترنت در روستا ها و مناطق صعب العبور بایدبه سمت برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری پیش برویم.

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی کوچی درباره امکان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی گفت: قبلا انتخابات شوراها در برخی از شهر ها به صورت الکترونیکی برگزار شد که نتیجه آن مثبت بود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و وشوراها ادامه داد: به نظر می رسد برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری ظرفیت کامل آماده نباشد، به خصوص در شهر های کوچک و روستاها نیز زیر ساخت های اینترنت تکمیل نشده است.

وی افزود: به طور کلی هر چقدر بتوانیم برگزاری انتخابات را از حالت سنتی خارج کنیم می‌‍توانیم خطای انسانی را کاهش دهیم و انتخابات شفافی داشته باشیم. 

رشیدی کوچی بیان کرد: هرچه دخالت انسان کمتر باشد و به سمت الکترونیکی شدن پیش برویم قطعا احتمال بروز تخلفات کمتر خواهد بود و می توان وضعیت احراز صلاحیت ها را بهبود بخشید.

وی ابراز کرد: با توجه به این که احراز هویت ها در انتخابات به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شیوه غیر سنتی خطاها را به حداقل می رساند.