شناسهٔ خبر: 172669 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاظمی مطرح کرد:

لزوم بروز رسانی صندوق های الکترونیکی اخذ آرا توسط وزرات کشور

سید حمید رضا کاظمی عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: به منظور جلوگیری از تکرار مشکلات پیش آمده در انتخابات های قبلی ضرورت دارد تا صندوق های الکترونیکی و دستگاه های احراز هویت توسط وزرات کشور بروز رسانی نرم افزاری و سخت افزاری شود.

به گزارش «نماینده» سید حمید رضا کاظمی  با اعلام این مطلب گفت: وزارت کشور بایستی نسبت بروز کردن سیستم رایانه ای انتخابات و دستگاه های احراز هویت اقدام کند تا مشکلات فعلی را نداشته باشیم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ادامه داد: وزارت کشور در گذشته اقداماتی را به منظور برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکتروینکی انجام داد اما ناقص بود به همین دلیل در بحث احراز هویت، ثبت نام و رای گیری تدابیری باید اتخاذ کند تا نتیجه انتخابات درکوتاه ترین زمان ممکن شود.

وی افزود: با وجود تمامی مشکلات نواقص موجود در هیئت نظارت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ، پذیرفته شد تا دوره ششم انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی  انجام شود اما امکانات و تجهیزات وزارت کشور بسیار ضعیف بود.

کاظمی بیان کرد: در ششمین دوره انتخابات ۲۴ استان کل امکاناتشان را بسیج کردند اما فقط تنها مرکز استان را توانستیم به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و شرایط به گونه ای پیشرفت که انتخابات شوراها تا ساعت ۱۰ صبح به صورت دستی برگزار شد که این موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در تجمیع آرا سنتی و الکترونیکی شد.

وی ابراز کرد: در دوره ششم انتخابات شوراها به دلیل عدم بر طرف شدن ضعف سخت افزاری و نرم افزاری صندوق الکترونیکی در بحث احراز هویت و ثبت نام ها مشکلاتی به وجود آورد که باعث جابجایی در زمانبندی پیش‌بینی شده، شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و وشوراها ادامه داد: بر اساس آنچه گفته برای برگزاری دور هفتم انتخابات شوراها ضرورت دارد تا وزارت کشور اقدام به بروز رسانی صندوق های الکترونیکی و دستگاه های احراز هویت کند تا بتواند پاسخگوی جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان باشد.

وی درباره علل مشکلات موجود در روند برگزاری الکترونیکی انتخابات عنوان کرد: وزارت کشور از دوره پنجم انتخابات شوراها تعدادی صندوق اخذ رای و دستگاه احراز هویت الکترونیکی در اختیار داشت که در ۱۳۹ شهر کوچک انتخابات صورت الکترونیکی برگزار کرد اما این دوره از همان امکانات قبلی در ۱۲۴ مرکز استان استفاده شد که پاسخگوی کل کشور نبود.

کاظمی تاکید کرد: در گام اول باید به اندازه کل کشور صندوق الکترونیکی داشته باشیم و در گام دوم نرم افزار و سخت افزار ها مروبطه به وسیله وزارت کشور بروز رسانی شود تا بتوانیم انتخابات الکترونیکی داشته باشیم ژ چرا که سیستم فعلی در ثبت نام ها ،احراز هویت و حوزه های اخذ آرا در ششمین انتخابات شوراها پاسخگو نبوده و مشکلات عدیده ای داشت.

نظر شما