شناسهٔ خبر: 170868 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری:

گرفتن تعهد کتبی از آمریکایی ها چک بی محل است

آصفری عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس بیان کرد: هرگونه اعتماد به آمریکا روی کاغذ چک بی محل است و قابل وصول نیست تنها اقدام عملی در راستای تعهداتشان قابل پذیرش است.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری در خصوص دریافت تعهد کتبی از آمریکایی ها برای اینکه مجدد از برجام خارج نشود، گفت: یکبار به آمریکا اعتماد کردیم و دیدیم نه امضای کری و نه امضای بایدن تضمین نبود در آمریکا معلوم نیست سیاست خارجی توسط کدام تشکیلات، حزب یا مجلس طراحی می شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تجربه بدعهدی آمریکایی ها، امروز به هیچ وجه ضمانت کتبی قابل قبول نیست بلکه صرفا ضمانت عملی را می پذیریم.

وی تاکید کرد: تا زمانی آمریکایی ها نسبت به برداشتن تحریم ها به صورت عملی اقدام نکنند گرفتن هر گونه امضای اشتباه است و مطمئنا با تغییری که در دولت، سنا و گنگره آمریکا شکل می گیرد مجدد زیر میز می زند و به تعهدات خود عمل نخواهند کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: سیاست خارجی ما چنان که رهبری ترسیم کردند عمل در قبال عمل است و تنها همین امر برای ما مورد قبول است، ایران پیش از این مذاکره کرده، اقدام عملی انجام داده و امروز نوبت طرف آمریکایی ها است که نسبت به برداشتن عملی تحریم ها اقدام کنند، درغیر اینصورت هرگونه اعتماد به آمریکا روی کاغذ چک بی محل است و قابل وصول نیست تنها اقدام عملی در راستای تعهداتشان قابل پذیرش است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نیورک تایمز نوشته است که ایرانی ها در مذاکرات وین خواستار تعهد کتبی شده اند که بر اساس آن هیچ دولتی از جمله آمریکا نتواند از توافق هسته ای خارج شود.

نظر شما