شناسهٔ خبر: 170776 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس‌زاده مشکینی:

ایران هیچ گاه به دنبال فرسایشی شدن مذاکرات نبوده است

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: براساس اطلاعاتی که بدست آورده ام، طرف غربی راضی شده است که در قبال برگشت ایران به تعهدات برجامی حدود ۸۰ درصد از تحریم های موضوعی را بردارد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی به مذاکرات وین و روند پیشرفت آن اشاره کرد و گفت: ظاهرا در مذاکرات وین طرف‌های مقابل ما پذیرفته‌اند که بیش از ۸۰ درصد تحریم ها را لغو کنند که شامل تحریم های موضوعی نظیر پتروشیمی، صنعت هواپیمایی، کشتیرانی، نفت و ... می شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس افزود: در مورد تحریم اشخاص و برخی از نهادها طرفین اختلاف نظر دارند؛ طبیعتا در این مرحله تیم مذاکره کننده ما آنچه را که تا به حال به آن دست یافته‌اند را به مقامات کشور  ارائه کردند تا تصمیات برای ادامه روند مذاکرات اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: راهبرد نهایی مذاکرات را نهادهای مسئول تصمیم‌گیری می کنند تا چنین موضوعی از سوی مذاکره کنندگان در ادامه پیگیری شود؛ لذا بدیهی بوده که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال فرسایشی شدن مذاکرات نبوده است؛ چرا که ادامه این وضعیت با منافع کشورمان در تضاد است.

وی اظهار کرد: اگر خطوط قرمز نظام در بحث مذاکرات وین رعایت شود و مطالباتمان تامین شود؛ طبیعا طرف‌های مذاکره کننده به مرحله نهایی نگارش مذاکره خواهند رسید؛ ناگفته نماند که الان در مرحله پیش از نگارش متن هستیم، اما تا آنجایی که مطلع شده ام، طرف غربی راضی شده است که در قبال برگشت ایران به تعهدات برجامی حدود ۸۰ درصد از تحریم های موضوعی را بردارد.

عباسزاده مشکینی گفت: در مورد رفع تحریم برخی از نهادها و اشخاص بحث است که ظاهرا بخشی از آن را پذیرفتند تا مرتفع کنند و بخش دیگری را هم حاضر نیستند بردارند.

نظر شما