شناسهٔ خبر: 170638 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صفری ملک میان:

دغدغه نمایندگان مجلس بازنگری در قانون شوراها است

صفری ملک نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت:موضوعی که دکتر قالیباف در خصوص لزوم بازنگری در قانون شوراها مطرح کردند، دغدغه همه نمایندگان مجلس است لذا تلاش داریم تا نمایندگان را از موضوع نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جدا کنیم.

به گزارش «نماینده» محمد صفری ملک میان با اعلام این خبر گفت: در اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع شوراها هیچ شک و تردیدی نیست به این دیدکه جایگاه شوراها در نظام اسلامی کشورمان بالا است از این جهت بایستی در حوزه‌های مختلف بیشتر به این مساله بپردازیم.

نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: با توجه به تجربه برگزاری پنج دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر روستا، آسیب‌های فروانی بر شوراها مترتب شده است. وجود این آسیب ها در حوزه‌های قوانین، نظارت و اجرا متاسفانه دامنگیر جامعه ما و مایه وهن شده است.

وی افزود: موضوعی که دکتر قالیباف در خصوص لزوم بازنگری در قانون شوراها مطرح کردند، دغدغه همه نمایندگان مجلس است لذا تلاش داریم تا نمایندگان را از موضوع نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جدا کنیم. 

صفری ملک میان اظهار کرد: با توجه به عدم امکانات کافی مجلس و هیئت های نظارت و همچنین انتظارات داوطلبان، امکان رسیدگی دقیق در بحث احراز صلاحیت ها وجود ندارد لذا ادامه شیوه فعلی باعث رسیدن آسیب های جدی به نمایندگان خواهد شد.

 وی عنوان کرد: با توجه به این موضوع در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بعد از انتخابات نسبت به این موضوع توجه ویژه ای خواهیم کرد و در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت تا بتوانیم اصلاحیه های قانونی را انجام دهیم.

نظر شما