شناسهٔ خبر: 170496 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مرادی:

مسئولان به هشدارهای کمیسیون انرژی در رابطه با بحران برق توجه نکردند

احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به قطعی‌های مکرر برق دولت باید پاسخگوی کم‌کاری‌های خود به مردم و مجلس باشد چراکه علیرغم تمام هشدارها از سوی کمیسیون انرژی ، این وضع اسفناک را به وجود آورده‌اند.

به گزارش «نماینده» احمد مرادی با انتقاد از  قطعی‌های مکرر برق به ویژه در استان‌های جنوبی کشور، گفت: اگرچه وزیر نیرو در روزها و هفته‌های اخیر با حضور در مجلس موضوعاتی همچون گرمای زودرس و تولید غیرمجاز رمزارزها را علت قطعی برق عنوان کرده است اما  کمیسیون انرژی این دلایل را قانع کننده ندانست چراکه نمایندگان کمیسیون معتقدند وزارت نیرو در اجرای قانون برنامه ششم در حوزه انرژی کوتاهی کرده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی از مدار به دلیل کاهش بارندگی در سال جاری و نبود بودجه برای اورهال کردن دستگاه‌ها از دیگر دلایلی است که وزارت نیرو برای مواجه شدن با قطعی برق آورده اما شخصا معتقدم مسئولان این وزارتخانه درصورت مدیریت صحیح می‌توانست این مشکلات را حل کرده یا حداقل کاهش دهند.

وی یا یادآوری افزایش بودجه وزارتخانه نیرو در سال ۱۴۰۰، افزود: با توجه به این افزایش بودجه انتظار است مسئولان امر هر چه سریع‌تر بدهی‌های خود را به بخش خصوصی پرداخت کرده تا آن‌ها تولید برق‌شان را افزایش دهند، همچنین نیروگاه‌های تعطیل شده وارد مدار شوند.

مرادی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی مردم با توجه به اینکه ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورها در حوزه برق است، بر اهمیت استفاده حداقلی از برق در سازمان‌های اداری تاکید کرد و گفت: کاهش ساعات کاری بعدازظهر در ادارات به صورت اجباری، قطع روشنایی‌های غیرضروری در سطح شهرها، هشدار مکرر به مردم برای کاهش مصرف از طریق رسانه ملی و دعوت آن‌ها به کاهش مصرف ازجمله راهکارهای کوتاه مدت برای عبور از بحران برق است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکل و بحران برق یک روزه به وجود نیامده بنابراین نمی‌توان انتظار حل آن را صرفا در چند روز داشت، اظهار کرد: دولت باید پاسخگوی کم‌کاری‌های خود به مردم و مجلس باشد چراکه علیرغم تمام هشدارهای کمیسیون انرژی مجلس، این وضع اسفناک را به وجود آورده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین احداث نیروگاه و اورهال کردن شبکه‌های انتقال برق را از راهکارهای زمان‌بر برای بهینه‌سازی تولید و مصرف عنوان کرد و افزود: متاسفانه دولت علیرغم اینکه باید به این راهکارها اهتمام ویژه داشته باشد، آن‌ها را به فراموشی سپرده است.

پایان پیام/

نظر شما