شناسهٔ خبر: 171466 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مرادی:

پیگیری‌های مجلس نتیجه داد؛کاهش میزان خاموشی‌ها به دنبال برگزاری جلسه‌ای کمیسیون انرژی با وزیر نیرو

احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه به دنبال برگزاری جلسه‌ای کمیسیون انرژی با وزیر و معاونان وزارت نیرو طی هفته گذشته، میزان خاموشی‌ها در کشور کاهش پیدا کرده است اما وزیر و مدیران مربوطه باید پاسخگوی مشکلات ایجاد شده باشند و اجازه تکرار آن را ندهند.

به گزارش «نماینده» احمد مرادی با انتقاد از  قطعی‌های مکرر برق که مشکلات متعددی برای مردم ایجاد کرد، گفت: قطعی‌های مکرر برق در سراسر کشور صرفا به دلیل بی‌تدبیری جدیدی ازسوی دولت تدبیر و امید است چراکه چندین سال مسئله ساخت نیروگاه‌های جدید، اورهال کردن دستگاه‌ها، بازسازی شبکه توزیع و... را به فراموشی سپرده و اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند اما آن‌ها بهانه‌هایی مانند گرمای زودهنگام هوا، کاهش بارندگی و افزایش مصرف را می‌آورند که هیچ یک پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه به دنبال برگزاری جلسه‌ای کمیسیون انرژی با وزیر و معاونان وزارت نیرو طی هفته گذشته، میزان خاموشی‌ها در کشور کاهش پیدا کرده است اما وزیر و مدیران مربوطه باید پاسخگوی مشکلات ایجاد شده باشند و اجازه تکرار آن را ندهند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در واپسین روزهای تصدی‌گری خود در راستای کاهش سطح نارضایتی مردم تلاش کند، اظهار کرد: قطعی برق حتی برای یک دقیقه در استان‌های جنوبی که دما بالای ۵۰ درصد است می‌تواند مشکلات متعدد و حتی بعضا غیرقابل جبرانی را ایجاد کند.

به گفته نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از آنجا که در جزیره قشم آب صرفا از طریق آبشرین‌کن تامین می‌شود با قطع برق، آب نیز در این جزیره قطع می‌شود و این مسئله مشکلات برای مردم چندین برابر می‌کند.

نظر شما