شناسهٔ خبر: 170217 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاظمی:

نتایج نهایی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها ۱۵ خرداد به وزارت کشور اعلام می‌شود

حمیدرضا کاظمی2 رئیس هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: نتایج بررسی نهایی صلاحیت کاندیداهای شوراها در هئیت مرکزی نظارت ۱۵ خرداد ماه سال جاری به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش «نماینده» سید حمیدرضا کاظمی به زمان اعلام نتایج نهایی احراز صلاحیت کاندیداهای شوراها اشاره کرد و گفت: نتایج بررسی نهایی صلاحیت کاندیداهای شوراها در هئیت مرکزی نظارت ۱۵ خرداد ماه سال جاری به وزارت کشور اعلام خواهد شد و پس از آن روز شانزدهم به فرمانداری‌ها ابلاغ و به نامزدهای انتخابات اعلام می شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس افزود: تبلیغات انتخابات شوراهای شهر از روز ۲۰ خرداد ماه آغاز خواهد شد.

رئیس هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تاکید کرد: پرونده افرادی که به صلاحیت خود اعتراض کردند بررسی خواهد شد؛ لذا کارگروهی را در هیات مرکزی نظارت مستقر کردیم تا به پرونده های داوطلبان رسیدگی کنند در واقع نمایندگان دستگاه ها و مراجع قانونی هستند که پرونده ها را بررسی می کند.

وی بیان کرد: اگر اعتراض کاندیداها مربوط به احکام قضایی باشد و حکم برائت پیوست اعتراض کرده باشند کارگروه بررسی خواهد کرد و در صورت صحت، مورد تایید قرار می گیرند؛ ضمنا اگر افرادی مراجع قانونی آن‌ها را رد کرده باشند کارشناسان  مجددا نظر مراجع را اخذ خواهند کرد و آنها نیز مستندات را به هیئت نظارت تحویل می دهند تا تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

پایان پیام/

نظر شما