شناسهٔ خبر: 169880 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

شرکت‌های دانش بنیان وظیفه ایجاد ۲.۸ درصد از رشد اقتصادی کشور را بر عهده دارند

منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علمی و اقتصادی کشور، گفت: شرکت‌های دانش بنیان وظیفه ایجاد ۲.۸ درصد از رشد اقتصادی کشور را بر عهده دارند.

به گزارش «نماینده» علیرضا منادی سفیدان با اشاره به حضور خود در اولین رویداد «پیوند» به منظور بهم‌رسانی صاحبان ایده‌های استارت‌آپی در اولین مراحل شکل‌گیری ایده و شتابدهنده‌های دانش بنیان ، عنوان کرد: اتصال شتاب دهنده و فناوران در رویداد پیوند، یک اقدام فناورانه و عاقلانه است زیرا ما در رقابت با کشورهای همسایه نیازمند تکمیل زنجیره ارزش هستیم.

تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی به لزوم حمایت از فناوری واقف هستیم به طوری که بودجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را افزایش دادیم و برای صندوق نوآوری وشکوفایی نیز یک هزار میلیارد تومان بودجه تعیین کردیم.

 منادی سفیدان، مهمترین نقطه جریان علمی کشور را وزارت علوم عنوان کرد و گفت: وزارت علوم باید اکوسیستم نوآوری کشور را هدایت کند تا حاکمیت علمی کشور یکپارچه شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان سربازان آینده وظیفه ایجاد ۲.۸ درصد از رشد اقتصادی کشور را بر عهده خواهند داشت.

 گفتنی است در حاشیه اولین رویداد «پیوند»، چهار قرارداد شتاب‌دهی بین هسته‌های فناور و شتاب‌دهنده‌های دانش بنیان منعقد شد که شامل طرح سنتز پلیمر با قابلیت جذب CO۲ با شتابدهنده گذر، طرح تولید آلژینات از جلبک با شتاب‌دهنده پرتقال، طرح تولید و استحصال رنگدانه‌های جلبکی با شتاب‌دهنده تریگ‌آپ و طرح تولید نسل جدید سیمان و آجر نسوز با مقاومت بالا با شتاب‌دهنده دیموند بود.

این شتاب‌دهنده می‌توانند از مسیر هم‌سرمایه‌گذاری یا تسهیلات قرض‌الحسنه، سرمایه بذری مورد نیاز برای شتابدهی این تیم‌ها و طرح‌ها را از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند.

پایان پیام/

نظر شما