شناسهٔ خبر: 170092 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

منادی تأکید کرد:

نظارت کمیسیون آموزش بر اجرای طرح آمایش دانشگاه‌‎ها/ اجازه تعطیلی واحدها را نمی‌دهیم

منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با بیان اینکه این کمیسیون روند اجرای طرح آمایش دانشگاه‌ها را رصد می‌کند تاکیدکرد که با اجرای این طرح هیچ واحد دانشگاهی در کشور تعطیل نخواهد شد.

به گزارش «نماینده» علیرضا منادی سفیدان در مورد تاکید آقای دکتر قالیباف بر اینکه وزیر علوم هماهنگی و مشورتی با مجلس درباره طرح آمایش دانشگاه‌ها انجام نداده است، گفت: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این نکته اشاره کرده بود که قرار است در 80 نقطه از کشور، دانشگاه‌ها ساماندهی شوند و این امر به این معنا نیست که دانشگاهی جمع شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس این طرح تعدادی از دانشگاه‌ها در نقاطی از کشور که از کادر اداری کارآمدی برخوردار نیستند برای کاهش هزینه‌ها زیرنظر دانشگاه مرکز استان مربوطه اداره خواهند شد.  

وی با بیان اینکه این طرح باید منجر به افزایش کیفی دانشگاه‌ها شود، افزود: موضوع مأموریت گرایی و هدفمندی دانشگاه‌های کوچک با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های مادر و بزرگ  از طریق این طرح پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: با اجرای این طرح هیچ دانشگاهی تعطیل نخواهد شد، ضمن اینکه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز روند اجرای آن را به طور دقیق رصد خواهند کرد.

پایان پیام/

نظر شما