شناسهٔ خبر: 172439 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

طرح «جهش تولید دانش بنیان» پس از بررسی صلاحیت وزرا در اولویت رسیدگی قرار دارد

منادیی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه طرح «جهش تولید دانش بنیان» پس از بررسی صلاحیت وزرا در اولویت رسیدگی کمیسیون قرار دارد، گفت: بندهای مهمی از این طرح در کمیسیون به تصویب رسیده و در تلاش هستیم پس از اتمام صلاحیت وزرا این طرح را در اولویت رسیدگی قرار دهیم تا با جمع بندی نهایی این طرح را راهی صحن مجلس کنیم.

به گزارش «نماینده» علیرضا منادی سفیدان با اشاره به بررسی موادی از طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به عنوان کمیسیون اصلی بررسی این طرح مهم، عنوان کرد: با تصویب این طرح تحول بزرگی در روند کار شرکت‌های دانش بنیان ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان باید حمایت شده و تقویت شوند چراکه می توانند کارهای بزرگی در کشور انجام دهند، افزود: سال ۱۳۸۹ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، قانونی به تصویب رسید که تکلیف شرکت‌های دانش بنیان و فناور به عهده شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گذاشته شد، دیگر قانونی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان و فناور در کشور نداشتیم و این طرح برای حمایت از نخبگان است.

وی یادآور شد: در طرح جهش تولید دانش بنیان تغییراتی در ساختار دولت برای حمایت بیش از پیش از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد و همه دستگاه‌ها مکلف به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌شوند؛ به طوریکه شورای جدیدی با عنوان شورای راهبری دانش بنیان به ریاست شخص اول حوزه اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور تشکیل می‌‎شود.

منادی سفیدان با یادآوری اینکه معافیت‌ها و تخفیف‌های بسیار خوبی برای رونق تولید در شرکت‌های دانش بنیان در طرح مذکور در نظر گرفته است، گفت: در این طرح که بخش‌های مهمی از آن در کمیسیون آموزش به تصویب رسیده، بندهایی برای افزایش شمولیت حمایت از دانش بنیان‌ها و حمایت از واحدهای خلاق به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم یادآور شد: این طرح که دارای ۱۴ ماده بوده به مسائل مختلفی از شرکت‌های دانش بنیان می‌پردازد و با کمک و مشورت فعالان حوزه دانش بنیان در حال تصویب بوده و قطعا کمک ویژه در حوزه مانع زدایی از تولید دانش بنیان‌ها خواهد داشت.

نظر شما