شناسهٔ خبر: 165948 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت تامین کالاهای اساسی مردم با توجه به چندین برابر شدن قیمت‌ها

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان نماینده آمریکا در رابطه با لغو روادید دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ازارزش و اعتبار خاصی برخوردار نخواهد بود و البته نمی توانند دست به چنین اقدامی بزنند.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی با اشاره به اظهارات نماینده اینکه «لغو روادید دیپلمات‌های ایران در سازمان ملل باید صورت بپذیرد» گفت: اظهارات نماینده جمهوری‌خواه ایالات متحده خلاف عرف روابط دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته آمریکایی‌ها نیز نمی‌توانند دست به چنین اقدامی بزنند؛ چرا که اعتراضات شدید مجامع بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر نیز آمریکایی‌ها چنین اقدامی برای وزیر امور خارجه کشورمان انجام داده بودند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در گذشته چنین اقدامی را نسبت به وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران داشتند و محدودیتی را برای او در نیویورک ایجاد کردند، اما بسیاری از نهادهای بین‌المللی بخاطر این اقدام اعتراضاتی را داشتند که پس از آن محدودیت‌ها برای مسئول دستگاه دیپلماسی کشورمان برداشته شد.

 وی در ادامه افزود: اظهارات نماینده آمریکا فاقد ارزش دیپلماتیک بوده و نمی‌توانند به هیچ عنوان چنین کاری را انجام دهند و اگر هم اینطور باشد؛ قطعا جمهوری اسلامی ایران نیز راهکارهایی را در تقابل با این اقدام خواهد داشت.

به گزارش نماینده اخیرا یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در گفت‌وگویی خبری خواستار لغو روادید دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد شد

نظر شما