شناسهٔ خبر: 162303 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نمایندگان ۵ تیرماه به حوزه های انتخابیه می روند

حاجی دلیگانی/2 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تصمیم هیئت رئیسه، نمایندگان مجلس ۵ تیر ماه به حوزه های انتخابیه می روند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، درباره تعطیلات ماهانه نمایندگان گفت: در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه قرار شد تا نمایندگان از تاریخ  5  تیر تا شنبه 12 تیر ماه به مدت یک هفته در حوزه های انتخابیه حضور پیدا کنند.  

وی در خصوص زمان اعلام وصول طرح کاهش تعطیلات تابستانی نمایندگان افزود: این طرح دو فوریتی در اولین جلسه که پذیرش طرح ها صورت بگیرد اعلام وصول می شود.

به گزارش«نماینده»، بر اساس این طرح دو فوریتی، تعطیلات تابستانی مجلس را از یک ماه به دو هفته کاهش می‌یابد.

در ماده 82 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی میزان تعطیلات تابستانی مجلس در هر سال سی روز برآورد شده است که زمان آن با تشخیص مجلس تعیین می‏ شود. در ادامه این ماده از آیین نامه تاکید شده است که هیأت رئیسه می ‏تواند در تنظیم برنامه جلسات علنی و کمیسیون‏ ها به ‏گونه‏ ای عمل کند که نمایندگان در هر ماه یک هفته کاری هم برای رسیدگی به وظایف نمایندگی فرصت داشته باشند.

در تبصره این ماده آمده  است در صورت ضرورت، رئیس‌مجلس می تواند با تقاضای حداقل پنجاه نفر از نمایندگان و یا درخواست دولت، با ذکر دلیل، در اوقات تعطیل، مجلس را به‌طور فوق‏ العاده دعوت به انعقاد کند./

نظر شما