شناسهٔ خبر: 140004 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در صحن مجلس

گزارش تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صدور مجوز واگذاری معادن قرائت شد

مجلس 43 گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صدور مجوز واگذاری معادن و وصول و هزینه‌کرد حقوق دولتی در جلسه علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش «نماینده» سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۷ مرداد پارلمان گزارش این کمیسیون را مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت در برداشت از منابع معدنی و وصول و هزینه کرد حقوق دولتی در استان‌های همدان، مرکزی، کرمان، یزد و آذربایجان غربی و سایر استان‌های دارای منابع معدنی قرائت کرد.

متن این تقاضا که به تصویب کمیسیون صنایع و معادن رسیده است به این شرح است:

در اجرای ماده ۲۱۴ آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان درخصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی و وصول و هزینه کرد حقوق دولتی در استان های همدان، مرکزی، کرمان، یزد و آذربایجان غربی و سایر استان های دارای منابع معدنی به استحضار می رساند.

ابتد کمیسیون در مورخ ۱۱ مهر ۹۵ اطلاعات لازم درخصوص موضوعات تحقیق و تفحص را از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد و متعاقباً اطلاعات مذکور در تاریخ ۳ آذر ۹۵ به کمیسیون واصل شد که مطابق آیین نامه در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت.

نظر به اینکه متقاضیان اطلاعات ارائه شده را کافی ندانستند،کمیسیون موضوع را با حضور متقاضیان تحقیق و تفحص و مسئول دستگاه اجرایی ذی ربط مورد بررسی قرار داد که براساس رأی اکثریت اعضا ،انجام تحقیق و تفحص درجلسه مورخ ۲۷ تیر ۹۶ این کمیسیون به تصویب رسید.

عزیز اکبریان 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

نظر شما