شناسهٔ خبر: 134082 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

پورابراهیمی مطرح کرد؛

امکان طرح استیضاح نعمت زاده در پی تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس

محمدرضا پورابراهیمی/* رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس در دستور کار قرار می گیرد، افزود: نکته جالب اینکه مستنداتی که در دستور کار کمیته تحقیق و تفحص قرار دارد، گزارش حسابرس رسمی است که توسط وزارت صنعت و معدن از این مجموعه انجام شده است.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص روند تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس عنوان کرد: یازده نفر برای گروه تحقیق و تفحص مشخص شده اند و قرار شد اولین جلسات را از هفته آینده شروع کنیم و تقسیم کار شود تا ان شالله به موضوعاتی که پرونده تخلف ارجاعی و گزارشات تخلفی از این شرکت ارائه  شده، ورود پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس در دستور کار قرار می گیرد، افزود:  نکته جالب اینکه مستنداتی که در دستور کار کمیته تحقیق و تفحص قرار دارد، گزارش حسابرس رسمی است که توسط وزارت صنعت و معدن از این مجموعه انجام شده است.
 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم ادامه داد: این مستندات، گزارشات حسابرسی است  که با حکم وزیر و معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت و به منظور بازرسی از شرکت ملی مس انجام و گزارش تخلفات را ارسال کردند، ما می خواهیم بخشی از مواردمان همین  گزارش خود وزارت باشد.  
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جالب اینکه وزارت صنعت و معدن هیچ اقدامی علیه این تخلفات تا امروز  نکرده است  و این جای تاسف و تعجب است.
پور ابراهیمی با بیان اینکه به زودی سوال از این شرکت و داستان بازرسی انجام شده که هیچ اقدامی در خصوصش انجام نشده است از وزیر خواهیم داشت، ادامه داد:  بعد هم موضوع ماده ۲۳۶ را پیگیری خواهیم کرد.  
وی عنوان کرد: ما قبل از تحقیق و تفحص درخواست ماده ۲۳۶دادیم  و کلیه اعضای هیئت مدیره  و مدیر عامل شرکت ملی مس، وزیر صنعت و معدن و تجارت  و همچنین قائم مقام وزیر صنعت را به دستگاه قضا معرفی خواهیم کرد.
پورابرهیمی در توضیح ماده ۲۳۶ گفت: بر اساس ماده ۲۳۶  اگر نمایندگان اعتراض کنند که تخلفی در این دستگاه وجود دارد،  مدیر و اعضای مرتبط با آن را می توانند مستقیم به دستگاه قضا معرفی کنند مکانیزمش هم ارسال پرونده های تخلفات به دستگاه قضایی.  
وی در پایان افزود: بنابر این امکان طرح استیضاح وزیر از این طریق حتما مطرح است.

نظر شما