شناسهٔ خبر: 127208 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

او که در ۲۲ کشور دنیا ممنوع الورود شده !

مسعود شجاعی طباطبایی

به گزارش «نماینده» چندین و چند سال است که مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم و مقابله با دشمن در این حیطه صحبت کرده‌اند. تاکنون بحث‌های مختلفی پیرامون این موضوع شکل گرفته است اما چیزی که واضح و مبرهن است ضرورت آن و نیاز جامعه به مقابله با این جنگ از طریق به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های ممکن است. به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجاهدان این عرصه باید «جهاد کبیر» کنند؛ جهاد کبیر برگرفته از این آیۀ قرآن کریم است: «وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً کَبِیراً».

برای جنگ نرم ابتدا باید دشمن را آسیب‌شناسی کرد و سپس از همان محل مورد ضعف به او ضربه زد. یکی از افراد موفق در این زمینه «مسعود شجاعی طباطبائی»، کاریکاتوریستی که متأسفانه در خارج از کشور به دلیل برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های بین‌المللی با موضوعاتی همچون هولوکاست، غزه و فلسطین شناخته شده‌تر است. وی علاوه بر اینکه موفق به کسب جایزه و رتبه در مسابقات داخلی و خارجی مختلف شده است تاکنون کشورهای مختلف همچون ترکیه، برزیل، چین و... به عنوان داور از او در جشنواره‌های کاریکاتور دعوت کرده‌اند.

«محمدحسین صفارهرندی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره می‌گوید: «امضای شجاعی طباطبایی نزد هنرمندان دنیا معتبر است. او جزو چهره‌هایی است که در دنیا به‌عنوان چهرة تراز یک هنر شناخته می‌شود و کارهای او را دنبال می‌کنند و برای دعوت‌هایش اعتبار قائل‌اند. او روشنفکری است که در لحظات ضرورت به داد کشور، مکتب و ایدئولوژی خود می‌رسد.»

اما اهمیت ویژة این فرد موج جدیدی بود که از طریق راه‌اندازی مسابقات بین‌المللی ایجاد کرد و مخاطبان جهانی را به تعمق در خصوص ماهیت رژیم صهیونیستی، استکبار و استکبارستیزی واداشت.

«محمدحسین نیرومند»، مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس راجع به این هنرمند اظهار داشت: «تصور آمریکایی‌ها از ابتدای برگزاری مسابقات هولوکاست در زمان وزارت رایس بر امورخارجة آمریکا، این بود که یک سازمان ساختاریافته تشکیل شده و با برپایی چنین جشنواره‌هایی قصد مواجهه و نابودی اسرائیل را دارد. آنها نمی‌دانستند فرماندهی به‌نام «سیدمسعود شجاعی طباطبائی» به‌صورت کاملاً شخصی ایستاده و چنین جشنواره‌هایی را رهبری می‌کند. او هنرمندی جهادی است.»

دربارة تأثیرگذاری این مسابقات همین بس که مقام معظم رهبری نیز با تشکر از اقدامات صورت گرفته، خطاب به شجاعی فرمودند: «کارتان عالی بود» همچنین دشمن به ویژه رژیم صهیونیستی از برگزاری چنین مسابقاتی آن هم در سطح بین‌المللی که شرکت کنندگانی از ۴۶ کشور دنیا داشته، به شدت احساس خطر کرده و تلاش کرد با وارد کردن ماجرا به سازمان ملل و تهدید و ارعاب پیرامون این موضوع مانع برگزاری این مسابقات شود که خوشبختانه به نتیجه نرسید.

در این خصوص مسعود شجاعی طباطبائی با اشاره به اینکه در ۲۲ کشور دنیا ممنوع الورود شده است، تصریح کرد: «لابی صهیونیست‌ها بسیار قوی بود. از استرالیا کسی برای ما کار فرستاد اما از طرف اسرائیل تهدید شد. خداوند به ما نشان داد که مکر آنها را به خودشان برگرداند. یک برزیلی برای ما کاریکاتور فرستاد ما از قبل به او گفتیم اگر ممکن است دچار مشکل شوی کار نکنیم. گفت نه من دنبال حقیقت بودم و آن را در وب‌سایت شما پیدا کردم؛ اسرائیل این فرد را تهدید به مرگ کرد و همة همکاران این فرد اعلام کردند ما را هم در لیست مرگ اضافه کنید. نکتة جالب توجه دیگر اینکه تعدادی شرکت کننده از کشورهای غربی از جمله فرانسه داشتیم که اگر چه با توجه به شرایط سخت این کشورها با اسم مستعار در مسابقه شرکت کرده‌اند اما برای ما بسیار ارزشمند است که این فستیوال توانسته هنرمندانی از کشورهای اروپایی را نیز همراه خود کند.»

نظر شما