شناسهٔ خبر: 183948 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نماینده مجلس: موضع پزشکیان در قبال مردم فلسطین دقیق و قاطعانه بود

توکل شوریجه نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضعی که رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دقیق و قاطعانه بود.

غلامرضا توکل شوریجه روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن اشاره به سخنان دکتر مسعود پزشکیان در خصوص آثار تحریم ها و تاب آوری مردم در برابر آن، اظهار کرد: مواضع رئیس جمهور اسلامی ایران در دفاع از حقوق حقه امت واحده اسلام، انقلابی و بسیار ارزشمند بود.

سخن بجا درباره تعیین حق سرنوشت فلسطین

وی با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور ایران درباره بازگشت حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین، ادامه داد: این سخن بسیار بجایی بود چرا که سرزمین مادری مردم فلسطین است و باید تعیین کننده حکومت و فرمانروایی بر آن به خود آنها بازگردد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران اسلامی رژیم غاصب، کودک کش و بی‌هویت صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و لزومی برای گفت‌وگو با این رژیم نمی‌بیند و سلاح‌های پیشرفته ایران اسلامی نیز برای دفاع از امت واحده اسلام و قدرت بازدارندگی است در حالی که این رژیم غاصب سلاح‌های خود را بر سر مردم بی‌گناه می‌ریزد.

توکل گفت: چنانکه رئیس جمهور نیز در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد، ایران امروز تمام قد در جهت حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت پای کار است و این دکترین ایران اسلامی است.

وی افزود: پزشکیان موضع درستی درباره تحریم‌های اقتصادی علیه ایران داشت و به درستی مطرح کرد که این تحریم‌ها ظالمانه و بی‌رحمانه در برابر مردم اعمال شده و باید برداشته شود نه اینکه تمدید و یا تشدید شود.

توکل یادآور شد: این تحریم‌ها در برابر ایران به عنوان کشوری که دنیا مقابل آن ایستاده اعمال می‌شود، در حالی که جمهوری اسلامی ایران در عین مظلوم بودن اما قهرمانانه عمل کرده است.

مشکلی برای گفت و گوی در چارچوب با دنیا نداریم

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنان پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه صلح و ارتباط با دنیا خوب و پسندیده بود و صلح و گفت‌وگو موضع ایران است.

توکل افزود: ما برای نشستن و گفت‌وگو کردن با دنیا مشکلی نداریم اما این ارتباط باید با رعایت چارچوب ها و اصول باشد.

وی اضافه کرد: ما مشکلی نداریم که در چارچوب عقل، ادب، منطق و قانون با همه کشورهای دنیا ارتباط داشتیم اما باید خطوط قرمز ایران اسلامی حفظ شود و از اصول کلی عدول نشود.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی سخنرانی شامگاه دوشنبه پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل را خوب ، جامع و تاثیر گذار توصیف کرد.

نظر شما