شناسهٔ خبر: 117058 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«نه» به آمریکا ۳۷ ساله شد/ دانش‌آموزانی که «کدخدا» را لعنت کردند

13 آبان/2 راهپیمایی کنندگان تهرانی با در دست گرفتن پلاکاردهایی همچون «حافظ آمریکا بودن ممنوع» و «نفوذ سیاسی اقتصادی ممنوع» به مسئولان کشورمان در مورد خوش‌بینی به کشور عهد شکن آمریکا هشدار دادند.

به گزارش «نماینده» ، مراسم تظاهرات ضد استکباری یوم الله ۱۳ آبان از ساعت ۱۰ صبح امروز در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد.

آحاد مردم و شخصیت‌های سیاسی و لشکری کشور با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «هیهات منٌا الذله» انزجار خود را از جنایات آمریکا علیه ملت ایران ابراز داشتند.

«مدافعان حرم» به مراسم ۱۳ آبان آمدند

جمعی از دانش‌آموزان مدارس تهران با سربند مدافعان حرم در راهپیمایی امروز یوم‌الله ۱۳ آبان که مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می‌شود حضور یافتند.

این دانش‌آموزان با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی با همین مضمون به سمت سفارت سابق آمریکا در حرکت هستند.

*هشدار تهرانی‌ها به نفوذ سیاسی اقتصادی آمریکا

راهپیمایی کنندگان تهرانی با در دست گرفتن پلاکاردهایی همچون «حافظ آمریکا بودن ممنوع» و «نفوذ سیاسی اقتصادی ممنوع» به مسئولان کشورمان در مورد خوش‌بینی به کشور عهد شکن آمریکا هشدار دادند.

در این مراسم همچنین راهپیمایی کنندگان با شعار «نسل علی اکبریم فداییان رهبریم» حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند.

*چون مصدق به آمریکا اعتماد نکنیم/ آقای ظریف احتیاط احتیاط

راهپیمایی‌کنندگان یوم‌الله ۱۳ آبان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با عنوان «چون مصدق به آمریکا اعتماد نکنیم و آقای ظریف احتیاط احتیاط» بد عهد بودن مسئولان آمریکا را به سمع و نظر مسئولان کشورمان گذاشتند.

همچنین در مراسم این راهپیمایی پلاکاردهایی با عنوان صلح آمریکایی و گفتارهایی از امام راحل مبنی بر اینکه هر چه فریاد دارید سر آمریکا بزنید، نصب شده است.

* «لعنت خدا بر کدخدا» بر پلاکاردهای دانش‌آموز نقش بست

از جمله شعارهای جدیدی که امسال در پلاکاردها و بنرهای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان به چشم می‌خورد، «لعنت خدا بر کدخدا» است.

*مرگ بر آمریکا رمی جمرات امروز ماست

مضمون یکی دیگر از پلاکاردهایی که دانش‌آموزان تهرانی در دست داشتند «مرگ بر آمریکا رمی جمرات امروز ماست» بود.

*جدیدترین موشک بالستیک ایران به تجمع ضدآمریکایی مقابل لانه جاسوسی آمد

یکی از موضوعات قابل توجه در این راهپمایی حضور تعداد زیادی ماکت موشک بالستیک «عماد» است.

موشک بالستیک عماد با سوخت مایع، جدیدترین و در عین حال دقیق ترین موشک دوربرد ایران است که در روزهای اخیر و پس مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ تست و رونمایی شد.

این در حالی بود که با صدور قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، برخی نگرانی ها در داخل درخصوص احتمال تحت الشعاع قرار گرفتن روند توانمندسازی موشکی ایران شکل گرفته بود.

تست موشک عماد بازتاب فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی داشت و برخی مقامات آمریکایی نیز دراین خصوص موضع گیری کردند.

*راهپیمایان ۱۳ آبان پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند

در اولین دقایق آغاز تجمع بزرگ ضداستکباری ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، پرچم این کشور به همراه پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

*رسایی: برخی فقط جسمشان از سفارت آمریکا بالا رفت و قلبشان پشت دیوار ماند

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یوم الله ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوادث سال‌های اخیر نشان می‌دهد آن سالی که یک عده از دیوار سفارت بالا رفتند آن بدنهایشان بود که سفارت را اشغال و تسخیر کرد.

وی افزود: برخی از تسخیرکنندگان سفارت آمریکا قلب هایشان پشت سفارت آمریکا ماند و از دیوار سفارت بالا نرفت بلکه سالهای بعد معلوم شد آن کسی که دل‌های این ها اشغال کرده است آمریکاست. بنابراین تغییر روش و منش در برخی از انقلابیون حکایت از این می‌کند که آنها معتقد به شعار مرگ بر آمریکا و مبارزه با امریکا نبودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ابهت حضرت امام(ره) و فضای انقلابی آن روز برخی از انقلابی نماها را به این سمت برده بود و شیرینی زندگی دنیا زیر کام آنها به وضوح مشخص بود و امروز انها چهره واقعی خود را نشان دادند.

به اعتقاد رسایی کلیات ملت ایران نسبت به اوایل انقلاب تغییر نکرده و از روزی که انقلاب را شروع کرده‌اند تا به امروز ثابت کردند که سفارت آمریکا را لانه جاسوسی و منفذ نفوذ می‌دانند اما علیرغم اینکه ما سفارت آمریکا را تسخیر کردیم امروز لانه‌های جاسوسی در برخی از رسانه‌ها به چشم می‌خورد.

*اجرای سرود «ای ایران» و «یار دبستانی» توسط دانش‌آموزان تهرانی

دانش‌آموزان تهرانی در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، سرود «ای ایران» و «یار دبستانی» را همخوانی کردند.

ایرانمنش: ماهیت استکبارستیزی ۱۳ آبان قابل تغییر نیست

احسان ایرانمنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت:امروز دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف در راهپیمایی شرکت کرده‌اند تا با حضور خود شعار «مرگ بر آمریکا» را فریاد بزنند و بگویند که شعار مرگ بر آمریکا هرگز کمرنگ نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ماهیت استکبارستیزی ۱۳ آبان قابل تغییر نیست، افزود: همانطور که می‌بینیم امروز در حدود ۴ هزار نفر دانشجو تا این ساعت در راهپیمایی حضور دارند و این نشان می‌دهد مبارزه با استکبار و استکبارستیزی چیزی نیست که بتوان آن را از مردم گرفت، استکبار ستیزی در پوست و خون مردم رخنه کرده‌است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: جنبش دانشجویی و ملت بزرگ ایران هیچ‌گاه دشمنی آمریکا را از یاد نخواهند برد و خوب می‌دانند که استکبار تا به حال چه ضرباتی را به ما زده است.

وی در خاتمه گفت: شاید برخی‌ها سعی می‌کردند مراسم ۱۳ آبان کمرنگ برگزار شود ولی امروز مردم و دانشجویان نشان دادند هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع استکبارستیزی‌شان شود.

*دیانی: توافق هسته‌ای مانع روحیه استکبارستیزانه ملت نخواهد شد

میکائیل دیانی قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به حضور پرشور دانشجویان در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان امروز در این راهپیمایی حضوری فعال دارد و لازم است از سایر تشکل‌های دانشجویی دانشجویی هم به خاطر حضور پرشور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان قدردانی کنیم.

وی افزود: ۱۳ آبان خروشی علیه استکبار جهانی است و جریان دانشجویی بویژه اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور پیدا کردند تا بر سر استکبار و همچنین آنانی که سعی می‌کنند استکبارستیزی ملت را کمرنگ کنند، فریاد بزنند.

این فعال دانشجویی با اشاره به تلاش برخی برای کمرنگ کردن شعار مرگ بر آمریکا، تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا تا زمانی که رابطه سلطه‌گر و سلطه‌پذیر وجود دارد ادامه خواهد داشت و هیچکس نمی‌تواند این شعار را کمرنگ کند.

دیانی در خاتمه گفت: برخی از جریانات و افراد به دنبال تغییر هویت ۱۳ آبان و حذف استکبارستیزی از آن هستند، یا اینکه برجام را بهانه‌ای برای حذف استکبارستیزی می‌دانند در صورتی که برجام و  توافق هسته‌ای نمی‌تواند مانع از روحیه استکبارستیزانه ملت ایران شود.

*اعلام خشم و انزجار از آل سعود در راهپیمایی روز ۱۳ آبان

خشم دانشجویان و دانش‌آموزان حاضر در روز ملی مبارزه با استکبار علیه جنایت‌های رژیم آل سعود در برابر سفارت سابق آمریکا پررنگ‌تر از سال‌های قبل ابراز شد.

همچنین علاوه بر پلاکاردها و بنرهای حاوی شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و دیگر شعارها که هر ساله در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار در دست دانش‌آموزان و دانشجویان دیده می‌شد امسال و به علت جنایت آل سعود در مراسم حج که منجر به قربانی شدن بیش از ۴۰۰۰ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام به ویژه حدود ۵۰۰ نفر از زائران کشورمان شد، شعارهایی علیه رژیم آل سعود نیز بر روی پلاکاردها و بنرهایی که راهپیمایان دانش‌آموز و دانشجو در دست گرفته‌اند پررنگ‌تر از سال قبل به چشم می‌خورد.

پلاکاردهای «مرگ بر آل سعود» ‌ در دست بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان حاضر در راهپیمایی برافراشته شده بود و در برخی دیگر از پلاکاردها نیز جملاتی همچون «شمر و یزید و خولی، جمع شده در سعودی» ‌ به چشم می‌خورد.

*تهرانی‌ها خواستار راه‌اندازی شبکه‌های مجازی ملی شدند

جمعی از شرکت‌کنندگان در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار دست‌نوشته‌هایی مبنی بر لزوم راه‌اندازی شبکه‌های مجازی ملی در دست داشتند.

در این دست نوشته‌ها شبکه‌های مجازی لاین، واتساپ و تلگرام ابزارهای جاوسی سرویس‌های غرب معرفی شده و درخواست  فیلترینگ یا کنترل بیشتر بر روی آنها مطرح شده است.

*احمد توکلی: پیام حضور مردم در ۱۳ آبان ایستادگی برابر سیاست‌های سلطه‌طلبی آمریکاست

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا در طول تاریخ خود به ملت ایران خیانت کرده است. از جمله اینکه از شاه حمایت کرد و ظلم‌های گسترده‌ای به ملت ما روا داشت. همین باعث شد جوانان سفارت آمریکا را تسخیر کنند.

وی افزود: پس از تسخیر مشخص شد در سفارت آمریکا کارهای جاسوسی صورت می‌گیرد و اینکه به سیاست‌مداران نفوذ می‌کنند و همین باعث شد این سفارت تا روزهای طولانی در تسخیر دانشجویان نگه داشته شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه توافقاتی با آمریکا در خصوص موضوع هسته‌ای صورت گرفته آیا هنوز مردم خواهان شعار مرگ بر آمریکا هستند، گفت: قاطبه مردم خواهان مرگ بر آمریکا هستند. البته مرگ بر آمریکا مرگ بر مردم این کشور نیست بلکه به سیاست‌های سلطه‌طلبانه و تمامیت‌خواهانه هیات حاکمه آمریکا است.

نماینده مردم تهران در خصوص پیام حضور مردم در مراسم ۱۳ آبان گفت: حضور مردم این پیام را به جهانیان اعلام می‌کند که ما تا زمانی که آمریکا زور بگوید و بخواهد منابع ما را غارت کند ما با آن خوب نیستیم و مقابل آن می‌ایستیم.

*ساداتی‌نژاد: مبارزه با استکبار ماهیت غیرقابل تغییر ۱۳ آبان است

سیدجواد ساداتی نژاد رئیس بسیج اساتید استان تهران با اشاره به وقایع مهم و سرنوشت ساز رخ داده در روز سیزدهم آبان ماه گفت: مبارزه با استکبار و سلطه جهانی و نیز استقلال طلبی و آزادی خواهی پیام مهم این روز است به طوریکه می‌توان سیزدهم آبان ماه را نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور معرفی کرد و این ماهیت استکبارستیزی قابل تغییر نیست.

وی با گرامیداشت روز سیزدهم آبان ماه و یادآوری تبعید بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(قدس سره) در این روز به دلیل مخالفت با لایحه ننگین و خفت بار کاپیتولاسیون و دفاع ایشان از شرافت و کرامت ایرانیان اظهار داشت: این رخداد پدیده‌ای مهم در جریان مبارزه با نظام طاغوتی پهلوی است و شجاعت امام خمینی (قدس سره) در افشا کردن برنامه رژیم وابسته و مزدور پهلوی برای تحمیل این ذلت تاریخی به ملت مسلمان ایران سبب آشکار شدن هر چه بیشتر ماهیت سرسپردگی خاندان پهلوی شد.

ساداتی نژاد با اشاره به اعتراض صورت گرفته از جانب دانش آموزان در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۷ به دخالت‌های گسترده آمریکا در امور کشور و نظام مستبد و فاسد پهلوی و به دنبال آن به شهادت رسیدن تعدادی از آنان به دست دژخیمان رژیم پهلوی گفت: این اتفاق سبب شعله ور شدن هر چه بیشتر قیام مردم ایران و انقلاب اسلامی شد.

رئیس بسیج اساتید استان تهران، سومین و مهم‌ترین حادثه رخ داده در این روز را تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۸ برشمرد و عنوان کرد: این رخداد سبب افشا شدن شواهد و مستندات بیشمار از دخالت‌های همه جانبه آمریکایی‌ها در ایران و برنامه ریزی گسترده آنها برای نفوذ و سلطه هر چه بیشتر بر کشور شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات و اسناد بازیابی شده به دست دانشجویان قبل از تسخیر سفارت توسط آمریکایی‌ها نابود شده بود، اظهار داشت: اطلاعات این اسناد از نظر حجم برنامه ریزی و سازماندهی گسترده آمریکایی‌ها برای به شکست کشاندن انقلاب مردم ایران بسیار حائز اهمیت و تاریخی بود.

ساداتی‌نژاد گفت: حضرت امام خمینی(ره) از این واقعه با تعبیر انقلاب دوم نام بردند، تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی نشانه اوج ارزش و اهمیت کار دانشجویان در از کار انداختن مرکز جاسوسی و اتاق برنامه ریزی و عملیات استکبار برای توطئه علیه انقلاب اسلامی و از بین بردن آن بود.

ساداتی نژاد با اشاره به جو روانی دروغین ساخته شده استکبار جهانی در آن برهه و اغراق صورت گرفته در زمینه قدرت پوشالی آمریکا برای مرعوب کردن دولت‌ها و ملت‌ها و استعمار و استثمار آنها گفت: اقدام دانشجویان انقلابی در تسخیر سفارت آمریکا و تایید این حرکت ارزشی از جانب امام خمینی و مدیریت آگاهانه و مدبرانه ایشان و به دنبال آن اقدامات منفعلانه آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌ها عامل از بین رفتن هیمنه پوشالی و ساختگی استکبار و به تبع آن بیداری ملت‌های مظلوم و ایجاد مانعی در برابر برنامه‌های توسعه طلبانه و سلطه گرایانه آمریکایی‌ها برای غارت منابع و تحقیر ملت‌ها بود.

*رئیسی: آمریکا مصداق شیطان بزرگ است/ اجازه نفوذ آمریکا را نخواهیم داد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور طی سخنانی در تجمع بزرگ ضدآمریکایی مردم تهران که بمناسبت ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در حال برگزاری است، اجتماع امروز را عظیم تر و با شکوه تر از هرسال دانست و گفت: قرآن کریم علل پیدایش استکبار را خود بزرگ بینی و غرور و باور نداشتن به معاد عنوان کرده است.

وی افزود: استکبار در یک کلمه به معنی مخالفت در برابر آیات روشن و فرامین حضرت حق است و شیطنت و تفرعن می‌تواند در هر فرد و اجتماعی بروز و ظهور داشته باشد چه در یک نظام چه در یک حزب و چه در یک فرد.

دادستان کل کشور، آمریکا را مصداق شیطان بزرگ دانست و اظهار داشت: ۱۳ آبان حاوی نماد و حقیقت چند نکته اساسی است که اولین آن طمع ورزی امریکا بود که در قانون کاپیتولاسیون نمایان شد.

رئیسی ادامه داد: این قانون ظالمانه که نشانه رویکرد ارباب رعیتی امریکا در قبال ملت ایران بود؛ نماد روح تعدی و تجاوز امریکایی هاست و این امام بزرگوار بود که فریاد مخالفت با این قانون را بلند کرد و این خروش امام(ره)، مردم و دانش آموزان بود که طومار استکبار را در هم پیچید.

وی با بیان اینکه سفارت امریکا بدنبال نفوذ و دخالت از دست رفته خود در ایران بود، گفت: دانشجویان با تسخیر این لانه، انقلاب دوم را رقم زدند.

دادستان کل کشور افزود: آنچه موجب زنده ماندن ۱۳ آبان شده، رودررویی حق و باطل و برملا شدن هویت استکبار است.

وی گفت: اگر بخواهیم جنایات امریکا را مطرح کنیم، کیفرخواست بلندی می‌شود

رئیسی، کشتار سیاهپوستان در امریکا، برده داری جدید، نقض آشکار حریم خصوصی و حقوق بشر، جنایات علیه مردم عراق و افغانستان، وضعیت زندانهای ابوغریب و عراق و افغانستان و کالیفرنیا و حمایت مستقیم از رژیم صهیونیستی را برخی جنایات رژیم آمریکا دانست و گفت: تا دیروز امریکای لاتین و افریقا را شنود می‌کردند ولی الان صدای اروپایی ها هم درآمده است.

دادستان کل کشور با اشاره به حوادث منطقه تصریح کرد: ۷ ماه است آل سعود با حمایت مستقیم آمریکا بزرگترین جنایات را در یمن می کند. در زمینه نقض حقوق بشر، امریکا طبق اسناد رسمی بین المللی و حقوق بشر بالاترین سطح را دارد لذا این تنفر از نظام استکباری و سر دادن شعار مرگ بر امریکا از عمق جان بر می‌خیزد و امروز همه دنیا این فریاد عقلانی، منطقی و الهی حسین(ع) یعنی «هیهات منا الذله» را شنیده اند.

وی به برخی اقدامات آمریکا علیه ملت ایران مانند مصادره اموال جمهوری اسلامی، کوتای نوژه، هجوم نظامی، حمله به کشتی ها و سکوهای ایران، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، اعمال تحریم های ظالمانه، طراحی جنگ نرم، ساختن فیلمهای ضد اسلامی و ضد ایرانی و به شهادت رساندن تعداد زیادی از مردم و مسولین توسط منافقین و نیز پناه دادن به دشمنان ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا از هرگونه فتنه و آشوب در ایران بخصوص در سالهای ۷۸ و ۸۸ حمایت کرد.

دادستان کل کشور گفت: مثلث شوم امریکا، اسرائیل و انگلیس اقدامات زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی داشته اند و روزی فرا می‌رسد که در دادگاه بین المللی پاسخگوی جنایات و اقدامات خود باشند.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز با گذشت ۳۶ سال، بیش از همه زمانها اقتدار و امتداد راهبردی اقتدار نظام را در عالم داریم و معتقدیم هرکس در یمن و سوریه و ... ندای حق طلبی دارد، امتداد راهبردی نظام اسلامی است.

وی در عین حال آل سعود را امتداد راهبردی استکبار و دست امریکا در منطقه دانست و گفت: هرچه بلا و مشکل در منطقه داریم از آل سعود و ایادی امریکا در منطقه است.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز با خطر نفوذ بویژه در حوزه فرهنگی مواجهیم، گفت: برخی دنبال حساسیت زدایی از مردم و مسولین در برابر نظام سلطه و امریکا هستند بنابراین بعد از برجام حتما باید به مسایل فرهنگی و محصولات امریکایی و سبک زندگی امریکایی توجه شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر آنها در نفوذ سیاسی بدنبال اثر گزاری در چهره های سیاسی هستند تا در نظام اسلامی تغییر ایجاد کنند.

دادستان کل کشور افزود: به مذاکره کنندگان می‌گفتیم باید با نفرت و خشم نسبت به امریکا در مذاکرات حاضر شوند و آمریکا را دشمن خود بدانند.

وی با بیان اینکه ما هرگز سر سازش با امریکا نخواهیم داشت، به موضوع بازداشت برخی عناصر جاسوس و قلم بدستان امریکایی توسط سپاه اشاره کرد و افزود: پیام ما و مسئولان این است که تحت هیچ شرایطی اجازه نفوذ امریکایی ها در هیچ حوزه ای را نخواهیم داد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیداری در کشورهای اسلامی ز بین نرفتنی نیست، افزود: این بیداری برخاسته از هوشیاری و بصیرتی است که از برکت خون شهدا ایجاد شده است و نشان می دهد ملتهای مسلمان بیدار شده اند و این نوید دهنده اتحاد جماهیر اسلامی و به زیر کشیدن نظام سلطه را می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما سند برجام را در گرو عمل به شرایط رهبری میدانیم و این این شرایط رمز مصونیت برجام است.

دادستان کل کشور گفت: دشمن دنبال این بود تا نفوذ خود را از طریق سند برجام دنبال کند اما رهبری با این شرایط راه نفوذ آنها را سد کردند.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: ملت ایران با تبعیت از تدابیر رهبری، اجازه هیچ نفوذ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به دشمن نخواهد داد و ضدیت با استکبار را هیچگاه کنار نمی گذارد.

*درویشی: ملت به بهانه توافق هسته‌ای اجازه نفوذ را به آمریکا نخواهد داد

مجید درویشی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران  با اشاره به حضور پرشور مردم و دانشجویان در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است که به نوعی نشان دهنده روحیه استکبارستیزی و ستیزه‌جویی دانشجویان و مردم انقلابی بود.

وی افزود: ما امروز در کنار سایر دانشجویان و مردم کشور در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردیم تا بگوئیم ادامه دهنده راه کسانی هستیم که برای پیروزی انقلاب به خیابان‌ها آمدند و بگوئیم اگرچه برخی‌ها تغییر کردند ولی هیچ چیزی عوض نشده و استکبارستیزی ما بیشتر هم شده است.

درویشی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مسئولان سعی دارند شعار مرگ بر آمریکا را از فرهنگ ما پاک کنند، این افراد چشم خود را به دشمنی آمریکا بسته‌اند و احساس می‌کنند با تسلیم شدن در مقابل استکبار می‌توان مشکلات را حل کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در ادامه افزود: امروز ما آمده‌ایم تا با صدای بلند مرگ بر آمریکا را فریاد بزنیم و بگوئیم تا پای خون در مقابل استکبار خواهیم ایستاد.

وی در خاتمه گفت: کسانی هم که احساس می‌کنند استکبار حلال مشکلات است بدانند که ملت ایران در ۱۳ آبان ۵۸ آمریکا را از این کشور بیرون کردند و امروز هم به بهانه توافق و برجام، اجازه نفوذ فرهنگی سیاسی و اقتصادی به آمریکا را نخواهد داد.

آقاتهرانی: روحیه حاکم بر آمریکا استکباری است/ نفوذ فرهنگی دشمن را باید جدی بگیریم

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران درباره برجام و روحیه استکبارستیزی اظهار داشت: امیدوارم مسئولان و تیم مذاکره‌کننده تایید مشروط مقام معظم رهبری را جدی بگیرند.

وی افزود: باید خطوط قرمز تصریح شده در نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور توسط تیم مذاکره‌ کننده رعایت شود.

دبیرکل جبهه پایداری با تاکید براینکه روسیه حاکم بر مسئولان در دولت آمریکا استکبار است، گفت: این روحیه استکباری آمریکا به هیچ وجه عوض نمی‌شود شاید آنها به تاکتیک هم که شده یک قدم عقب بروند اما باید توجه داشت که ۱۰ قدم پیش روی خواهند کرد. ما امروز با کسی درگیر هستیم که همه دنیا از این دولت سیلی خورده است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی تاکید کرد: برخی‌ها خیال می‌کنند آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کند. ما هم حرفی نداریم. دولت هم طبق چارچوبی که مقام معظم رهبری مشخص کرده جلو برود.

وی درباره نفوذ سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا از طریق برجام نیز گفت: این نفوذ یک خطر جدی است ما باید نفوذ در مقوله فرهنگی را نیز باید مورد توجه قرار بدهیم. نباید بودجه فرهنگی کشور را مثل سال ۹۴ و ۹۳ ببندیم. خود دولت آمریکا ۳۰ درصد از بودجه کلی کشورش مختص به فرهنگ است بنابراین در مورد بودجه فرهنگی در مقابل نفوذ فرهنگی هم بودجه در نظر گرفت و هم برنامه‌ریزی کرد.

*طلا: نمی‌توان جنایات آمریکا را نادیده گرفت

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای ربطی به خوی استکبار ستیزی ملت ایران ندارد، اظهار داشت: توافق هسته‌ای بر اساس حقمان بوده و در این راستا مذاکره کرده‌ایم؛ ما روی اصول مذاکره‌ای نداشته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما بر روی خون‌بهای شهدایمان مذاکره نکرده‌ایم گفت: آمریکا با واسطه یا بی‌واسطه اینهمه جنایت علیه ملت ایران کرده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

*آقامحمدی: تا خوی استکبارستیزی آمریکا وجود دارد یوم‌الله ۱۳ آبان زنده است

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان، درباره یوم‌الله ۱۳ آبان و استکبارستیزی ملت ایران اظهار داشت: ۱۳ آبان نماد مقابله ملت ایران و در راس همه شخص امام خمینی (ره) با استکبار جهانی و آمریکاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تا روزی که خوی استکبارستیزی آمریکا در روی زمین باشد و توطئه‌های آنها علیه ملت ایران به هر شکلی چه توطئه فیزیکی و چه نفوذ به صورت فرهنگی و شکل‌های دیگر این روز زنده است.

*راهپیمایان تهرانی برای سید و سالار شهیدان عزاداری کردند

در یوم‌الله سیزدهم آبان‌ماه راهپیمایان تهرانی به عزاداری برای سید و سالار شهیدان پرداختند.

همچنین فریاد «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است» راهپیمایان تهرانی با حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مقابل لانه جاسوسی طنین انداز شد.

*دانشجویان تهرانی: راه سردار شهید همدانی را ادامه می‌دهیم

دانشجویان تهرانی در یوم الله ۱۳ آبان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «جهاد ادامه دارد» و تصاویر سردار شهید همدانی اعلام کردند که راه این سردار شهید را ادامه خواهند داد.

*قطعنامه ۱۳ آبان ۹۳: منازعات درونی مسئولان را از دشمنان اصلی غافل نسازد

در تظاهرات سراسری یوم الله ۱۳ آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سال ۱۳۹۴ قطعنامه ای در ۸ بند قرائت شد که متن کامل آن در ادامه آمده است:

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

با سلام و درود بر سرور آزادگان عالم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان و دانشجویان شهید و غیوری که با پیروی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) سیزدهم آبان ماه را به یکی از مهم‌ترین روزهای عزت و افتخار و ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار تبدیل نمودند، اینک که اقتدار عظیم حاصل از پیگیری استکبارستیزی ایران اسلامی و همراهان منطقه‌ای، مانع یکه‌تازی آمریکای مستکبر در منطقه راهبردی غرب آسیا شده است، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان که روز تبلور خشم الهی و انقلابی ملت ایران علیه «شیطان بزرگ» آمریکای جنایتکار است، با اعتماد به نصرت الهی و اعتقاد بر استکبارستیزی عقلانی ملهم از عاشورای حسینی و ندای هیهات من الذله، مرگ بر آمریکا، مواضع خود را با بانگ رسای الله‌اکبر و خامنه‌ای رهبر به جهانیان اعلام می‌داریم.

۱ ـ ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات عظیم، وحدت و یکپارچگی و همدلی و همزبانی ملی، حول محور «ولایت فقیه» و پیروی از آموزه های امام راحل و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را ضامن تثبیت عزت و پیشرفت کشور و مهم‌ترین عامل شکست و ناکامی‌های اردوگاه استکبار در همه عرصه‌ها می‌دانیم.

۲ ـ ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضد استکباری، آمریکا را همچنان شیطان بزرگ و مبارزه با استکبار را مبارزه‌ای منطقی، خردمندانه و متکی بر تجربیات تاریخی و اعتقادی خود دانسته و ضمن تأکید بر رعایت کامل شروط و ملاحظات دوراندیشانه و راهبردی مقام معظم رهبری در اجرای «برجام»، هرگونه تخطی از این امر را مصداق کامل نادیده گرفتن مصالح ملی و تضییع حقوق ملت عزیز ایران می‌دانیم.

۳ ـ ملت بیدار ایران اسلامی، فتنه تروریستی «داعش» و ظهور «تروریسم تکفیری» در منطقه را مولود سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه به‌منظور امنیت‌سازی برای رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دانسته و اقدامات مداخله‌جویانه جبهه حامیان تروریسم در عراق و سوریه را محکوم می‌ کند.

۴ ـ ملت مسلمان و انقلابی ایران، جان باختن تعداد زیادی از حجاج بیت‌الله الحرام در حوادث غم‌انگیز مکه و منا را نشانه سوء مدیریت و بی‌کفایتی رژیم آل‌سعود دانسته و با تأکید بر فراموش‌ناپذیری این جنایات بزرگ؛ چاره‌اندیشی کشورهای اسلامی برای مدیریت مناسک حج را ضرورتی برای تأمین امنیت همه‌جانبه حجاج می‌داند.

۵ ـ ما تظاهرکنندگان یوم‌الله ۱۳ آبان، کشتار مردم مظلوم و مسلمان یمن که در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و حمایت‌ ظالمانه آمریکا انجام می‌شود را محکوم نموده و ادامه کودک‌کشی و جنایات وحشیانه آل‌سعود را مقدمه گسترش تنفر و انزجار مسلمانان و اضمحلال آن رژیم پلید و نابودی آنان می‌دانیم.

۶ ـ ملت سرافراز ایران، حمایت از ملل مظلوم و مسلمانان جهان به‌خصوص ملت مظلوم فلسطین، یمن، سوریه، عراق، افغانستان و بحرین را وظیفه دینی و الهی خود دانسته و رفتار غاصبانه و خباثت‌آمیز رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی در اهانت به حریم مقدّس مسجدالاقصی را شدیداً محکوم می‌نماید.

۷ ـ ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرشور، ضمن تأکید بر اجرای هرچه سریع‌تر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از مسئولان کشور می‌خواهیم که منازعات درونی، آنان را از دشمنان اصلی به‌ویژه آمریکای کینه‌توز غافل نساخته و بدون توجه به نرمش‌های ظاهری دشمن حیله‌گر با مسدود‌نمودن راه هرگونه نفوذ دشمن، هوشیارانه از منافع و آرمان‌های ملت و جمهوری اسلامی حفاظت و پاسداری نمایند.

۸ ـ ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ملی، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند حضرت امام(ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) منویات و رهنمودهای معظم‌له در عرصه‌های گوناگون را "فصل‌الخطاب" دانسته و بر لزوم تلاش قوای سه‌گانه و تمامی جریانات و جناح‌های سیاسی معتقد به انقلاب و نظام برای به‌کارگیری ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در جهت تحقق آن تأکید می‌کنیم.

والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

۱۳ آبان ۱۳۹۴ -۲۱ محرم ۱۴۳۷ - ۴ نوامبر ۲۰۱۵

 

 

نظر شما