شناسهٔ خبر: 117080 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

عباسی در مراسم ۱۳ آبان:

برخی کلید حل مشکلات را جای دیگر می‌جویند

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی: همیشه در کشورمان کسانی بوده و هستند که کلید حل مشکلات را در جای دیگری جستجو می کنند اما نمی شود به وعده مستکبران اعتماد کرد.

به گزارش «نماینده»، فریدون عباس در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی امریکا گفت: تفکر این عده این است که ما چاره دیگری نداریم و در توجیه عجز و ناتوانی خود به کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی های مستکبران روی می‌آورند اما نمی شود به وعده مستکبران اعتماد کرد که هم حضرت امام خمینی (ره) و هم حضرت آیت الله خامنه‌ای این مهم را تذکر داده اند.

وی با تاکید بر مبارزه با استکبار جهانی، صبر و مقاومت در برابر مشکلات، داشتن رهبر صالح، اتحاد و انسجام، برخورد تهاجمی با استکبار و تحقیر و شکستن شکوه دروغین آن را از راه‌های مبارزه با مستکبران جهان برشمرد.

عباسی گفت: در دوره کنونی عده‌ای برای انحراف انقلاب اسلامی به تحریف بنیانگذار جمهوری اسلامی و شخصیت ایشان مبادرت کرده‌اند و می‌خواهند ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ مجهول بماند و غلط، انحرافی یا سطحی معنی شود درحالی که امام بنیانگذار مکتبی فکری، سیاسی و اجتماعی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی های شخصیت امام راحل، اتکا به جهان بینی توحیدی، روزآمد بودن و پویایی اندیشه های ایشان را از ویژگی های منظومه فکری امام راحل برشمرد.

هدف از تحریف مکتب امام راحل، منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران

وی هدف از تحریف مکتب امام راحل را منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران دانست و تاکید کرد : مسیر پیشرفت و قدرت ملت ایران در گرو حرکت در چارچوب اصول و مبانی فکری امام (ره) استوار است.

عباسی شناخت اصول و مبانی فکری حضرت امام (ره) را برای جلوگیری از تحریف اندیشه های ایشان ضروری دانست.

وی اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام امریکایی، اعتماد به وعده‌های الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر، اعتقاد به اراده مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت از مستضعفان و مخالفت صریح با قلدران بین المللی، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری و تکیه بر وحدت ملی را مهم‌ترین اصول مکتب فکری امام راحل برشمرد.

عباسی گفت: بنا به سخنان مقام معظم رهبری اکنون در دوره تثبیت عزت ملی و ترسیم نقشه پیشرفت ایران هستیم و بر اساس عقل و تجربه و بهره مند از پشتوانه علمی با استکبار مبارزه می کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب نیز شعار مرگ بر امریکا را سرلوحه کارشان قرار داده اند و با اسکتبار جهانی مبارزه می کنند و خود را برای مبارزه با مظاهر امپریالیسم جهانی آماده کرده اند.

وی گفت: رهبری عادل، فکور و هوشمند داریم که جامعه را به درستی اداره می کنند و راه را نشان می دهند که بر مبنای آن باید توان دفاعی خود را افزایش دهیم و با اتکا به نیروهای داخلی با شعار امر به معروف و نهی از منکر به رفع مشکلات جامعه بپردازیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: در این مذاکرات توانستیم به دنیا نشان دهیم که اگر علم و فناوری مایه سلطه بر جهان است به‌آسانی به آن دست می یابیم.

عباسی گفت : در این مذاکرات صبر پیشه کردیم و موفق شدیم خواسته‌های خود را به طرف مقابل تحمیل کنیم و با سرلوحه قرار دادن نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و مطالبه آن به‌ویژه در جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی به دنیا نشان خواهیم داد که استکبار به‌ویژه امریکا قابل اطمینان، اتکا و دوستی نیست.

نظر شما