شناسهٔ خبر: 117064 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

در مراسم ۱۳ آبان مطرح شد؛

آمریکا مصداق کامل استکبار است/۱۳ آبان طومار استبداد داخلی را در هم پیچید

رئیسی/2 دادستان کل کشور گفت: امروز مصداق کامل شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار است.

به گزارش «نماینده» ، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دادستان کل کشور، در تجمع ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه اجتماع امسال در ۱۳ آبان از سالهای گذشته عظیم تر و با شکوه تر است، تصریح کرد: استکبار در فرهنگ قرآنی و دینی ما به معنی امتناع از قبول حق، معاندتاَ و تکبراَ است در آیات قرآن در مفهوم شناسی و معناشناسی استکبار واژگان دیگری همچون استنکاف، کفر و ظلم بیان شده و در قرآن کریم علل پیدایش آن را خود بزرگ بینی، غرور، بی باوری به معاد معرفی می کند.

وی ادامه داد: آثار نتایج استکبار در آیات نورانی قرآن، کفر و ظلم عنوان شده و استکبارنوعی خود بزرگ بینی یک سطح بی اعتقادی به معاد و تسلیم نشدن در برابر حق است.

دادستان کل کشور افزود: استکبار یک سطح روانی و روحی دارد که آن روحیه خود برتر بینی و سخن حق را بر نتابیدن است و سطح اجتماعی آن در واژگان قرآنی رفاه زدگی و تعارض حق با منافع شخصی و هواهای نفسانی و منافع گروهی عنوان شده است و در یک کلمه استکبارمخالفت در برابر آیات روشن و براهین حضرت حق است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مصداق استکبار و مستکبر در قرآن کریم شیطان و فرعون و دیگر طاغیان معرفی شدند اما شیطنت می تواند در هر فرد و اجتماعی مصداق داشته باشد و وجود این روحیه می تواند در سطح یک نظام، حزب و فرد باشد.

دادستان کل کشور گفت: امروز مصداق کامل شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار است که به عنوان مصداق شیطنت است و اگر بخواهیم ابعاد مختلف حرکت استکباری آن را معرفی کنیم ۱۳ آبان نماد چند نکته اساسی است.

وی تصریح کرد: اولین حقیقتی که در ۱۳ آبان برای ما درس آموز است طمع ورزی آمریکاست که با تصویب قانون کاپیتولاسیون و مصونیت حقوقی و قضائی سربازان آمریکا در مقابل دستگاه قضائی ایران است به این معنا که دستگاه قضائی ایران در اثر و جود اختلاف شهروندان ایرانی با سربازان آمریکایی حق مداخله نداشت و این نوعی رابطه ارباب و رعیتی بین ایران و آمریکا بود بنابر این ۱۳ آبان نماد مقابله با تجاوز آمریکا است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فریاد عدالت خواهی و استکبار ستیزی را برآوردند و عنوان یک مرجع تقلید دوست شناس و دشمن شناس فریاد مخالفت با این قانون را بیان کردند.

دادستان کل کشور نماد دوم ۱۳ آبان را فریاد پرخروش امام خمینی (ره) دانست که منجر به تبعید ظالمانه ایشان شد و رژیم پهلوی یک چهره ربانی و استکبار ستیز را به جرم رَب گویی و رَب خواهی تبعید کرد.

وی سومین نماد ۱۳ آبان را حرکت استکبار ستیز دانش آموزان در سال ۵۷ دانست که فریاد حقیقت خواهی امام خمینی (ره) را در سال ۴۳ شنیدند و به میدان آمدند، اگر چه گرامیداشت شهدا بسیار مهم است اما نکته اساسی مربوط به دشمن شناسی و بصیرت این دانش آموزان بود و امروز بعد از گذشت سالیانی پیام امام را شنیده ایم و لبیک می گوییم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: بصیرت و دشمن شناسی  دانش آموزان در سال ۵۷ طومار استبداد داخلی را در هم پیچید اما استعمار خارجی و آمریکا سلطه گر و دستور دهندگان به نظام پهلوی همچنان باقی بودند که حرکت دانشجویی در سال ۵۷ طبق فرمایش امام خمینی (ره) انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود.

دادستان کل کشور در ادامه افزود: در سند شروط برجام نکته ای آمده است که جنایات آمریکا کیفرخواست بلندی خواهد شد و تبعضی علیه بومیان آمریکا، شکایت سرخپوستان در محاکم آمریکا خاک می خورد، تبعیض نژادی، برده داری نوین، نقض حریم خصوصی، نقض بیانیه حقوق بشر، تبعیض در نظام قضایی آمریکا، ۳۰۰ هزار کشته و ۱۲۰ هزار مجروح در عراق بدست آمریکایی ها رخ داد.

دادستان کل کشور در یوم الله ۱۳ آبان با بیان اینکه با توجه به مصونیت حقوقی نسبت به عملکرد آمریکا و بیانیه کیفرخواست وادعانامه علیه جنایت های آمریکا مصر هستم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان مدعی حقوق بشر ناقض حقوق انسانهاست، گفت: عملکرد آمریکا نسبت به سرخپوستان قتل عام بوده است و شکایت این افراد پس از ۱۵۰ سال در محاکم قضائی این کشور خاک می خورد.

دادستان کل کشور افزود: سیاه پوستان ۱۲ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند. قریب به نیمی از زندانیان این کشور را سیاه پوستان تشکیل می دهند و حضور ۲.۵ میلیون زندانی آمریکایی گواه اعتقاد این کشور به تبعیض نژادی است.

رئیسی با اشاره به عدم حضور آمریکا در برخی کنوانسیون های بین المللی تصریح کرد: آمریکا در برخی از کنوانسیون های بین المللی ملحق شده در برخی نیز ملحق نشده در تعدادی حق وتو داشته و در مواردی نیز علی رغم الحاق موارد قانونی را نقض کرده است.

دادستان کل کشور به فعالیت های آمریکا در سایر نقاط اشاره و تصریح کرد: داشتن پایگاه نظامی در ۳۵۰ نقطه از کشورهای مختلف به این معنی است که آمریکا بسیاری از دولت ها را بنده خود کرده است با این حال ما شاهد فعالیت های جنایتکارانه این دولت در بسیاری از کشورها هستیم به عنوان مثال فقط در عراق آمار ۳۰۰ هزار کشته و ۱۲۰ هزار مجروح توسط آمریکا رقم خورده است.

رئیسی با تاکید بر عادلانه و بی طرف بودن دادگاه رسیدگی به کیفر خواست علیه آمریکا گفت: اگر بخواهیم همه جنایت های آمریکا را در این ادعا نامه بیاوریم بسیار طولانی خواهد شد با این حال این ادعا نامه باید در یک دادگاه عادل و بی طرف مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: روزی که نظام سلطه و حکومت جانخوار آمریکا پای میز محاکمه قرار گیرد ودر برابر همه جنایت های علیه ایران و مردم مظلوم سایر کشورها پاسخ گو باشد این نوید را از این اجتماع عظیم و اجتماعات سراسر کشور می دهیم که آمریکا نه فقط در برابر ملتها بلکه در برابر افکارعمومی دنیا باید پاسخ گو باشد چرا که امروز نسبت جهانی علیه این حکومت وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه اقتدار ملت ایران روز به روز افزوده تر می شود گفت: با گذشت ۳۳ سال از انقلاب اسلامی از اقتدار راهبردی نظام جمهوری اسلامی ذره ای تغییر نداشته است و به لطف خدا روز به روز نیز افزوده تر می شود.

دادستان کل کشور با محکومیت فعالیتهای آل سعود در منطقه اظهار داشت: هر بلا و مشکل داریم از این افرادی است که عیادی آمریکایی ها در منطقه هستند و ما به شدت فعالیتهای مغرضانه آنها را محکوم می کنیم امروز همه فرهیختگان کشور و دنیا بدانند اقتدار و عزت ملت ایران پا برجا است.

وی ادامه داد: با بسته شدن سفارت ایران و پایان دادن به چرب کردن دست آمریکا از تمامی ذخایر و منابع نه فقط در ایران بلکه در منطقه و جهان خود آنها می گویند که ایران جایگاه ویژه ای دارد.  

رئیسی اظهار داشت : حتی وزیر امور خارجه آمریکا وقتی از وی در مورد خاطراتش سوال می پرسند می گوید هر کجا که رفتم رد پای ایران و ایرانی را دیدم بنابراین خود آنها به اقتدار ملت ایران پی بردند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز خطر، خطر نفوذ است تصریح کرد: آنها می خواهند از ملت ایران حساسیت زدایی کنند لذا پس از برجام مسئله ای که باید در حوزه های فرهنگی و اقتصادی از آن مراقبت کرد بحث هجوم کالاهای مصرفی و غربی است علاوه بر این آنها به دنبال ترویج سبک زندگی آمریکایی هستند و تغییر ذائقه ملت ایران در دستور کار آمریکا است.

وی به نفوذ سیاسی آمریکا در ایران اشاره و تصریح کرد: آنها به دنبال این هستند نسبت به اشخاص سیاسی و همچنین دارای اثر گذاری در چهره های سیاسی به نحوی بدگویی آنها را بکنند دنبال ایجاد تغییر هستند.

رئیسی ادامه داد: تغییر از ارزشها و مبانی نظام تغییر از آنچه که عزت و اقتدار ملت ایران را تشکیل می دهد، تغییر از آنچه که خون شهداء به خاطر آنها ریخته شده است تنها بخشی از زیاده خواهی هایی آنها است که می خواهند با حرکتهای سیاسی نسبت به نظام سلطه و آمریکا حساسیت زدایی کنند و به نوعی با ایران دوست باشند.

دادستان کل کشور به مذاکرات اخیر ایران اشاره کرد و اظهار داشت: حتی تیم مذاکره کننده ایران می دانستند باید در درونشان نفرت نسبت به خصم داشته و آن را دشمن بدانند اگر چه مذاکره کردند اما دشمن، دشمن است و ما هیچ گاه با دشمن سازش نخواهیم داشت.

رئیسی از دستگیری شبکه نفوذ جاسوسی در چند روز گذشته خبر داد وگفت: چند روز قبل شبکه نفوذ در رسانه ها و فضای مجازی با هشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شناسایی شدند و شب گذشته نیز خبر دستگیری آنها توسط سپاه پاسداران اطلاع رسانی شد و دشمن بداند که ما با جاسوسان برخورد کرده و راه های نفوذ آنان را می بندیم.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیداری اسلامی شاره و اظهار داشت: این بیداری در ابعاد اسلامی اش با هشیاری و به برکت خون اباعبدالله پدیدار شده است و ما به برکت این خون و به پاسداشت خون شهدای خود به ویژه شهدای دانش آموز و دانشجویمان اعلام می کنیم مسلمانان بیدار شدند و ما نوید اتحاد جماهیر اسلامی و به سلطه کشیدن نظام سلطه را می بینیم.

وی سخنان رهبری در مورد برجام را فصل الخطاب عنوان کرد و افزود: ما سند برجام را مصونیت در گرو عمل به شرایط رهبری می دانیم و اگر به این شرایط که شرایط بسیار دقیق و هوشیارانه ای است عمل کنیم رمز مصونیت برجام برقم می خورد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: دشمن به دنبال این بود که نفوذ خود را با برجام دنبال کند اما رهبری با اقدام هوشیارانه خود راه نفوذ را مسدود کردند.

رئیسی استکبار ستیزی را برگرفته از آموزه های دینی عنوان کرد و افزود: ملت ایران آموخته های خود را که ریشه عقلی، منطقی و انسانی دارد را فراموش نخواهد کرد و به هیچ عنوان مواضع و اقتدار خود را ترک نخواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ملت ایران به دنبال این هستند که با تمام وجود در مقابله با این فرهنگ و نظام جاهله برخاسته از استکبار خارجی بایستند و بگویند لبیک یا حسین.

نظر شما