شناسهٔ خبر: 106765 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزارت کشور درباره مجوز حزب اتحاد ملت ایران بازنگری کند/ ماهیت این حزب براندازی است

فاطمه آلیا/2 نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه می‌طلبد وزارت کشور درباره مجوزحزب اتحاد ملت ایران بازنگری کند، گفت: مدتی است برخی عناصر دولتی جلسات انتخاباتی را در ساختمان دولت برگزار می‌کنند.

به گزارش «نماینده» فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اعضای حزب منحله مشارکت در شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار داشت: شاکله حزب اتحاد ملت ایران را همان حزب منحله مشارکت تشکیل می‌دهند و اگر این حزب بخواهد با عنوان دیگر ولی با همان محتوا و هویت فعالیت کند، یک نوع فریب‌کاری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیلاتی که ماهیت آن براندازی و همکاری با کسانی است که به ماهیت بین‌المللی ملت ایران خدشه وارد کردند، اگر امروز فعال شده‌اند ناشی از ضعف یا خلأ مقررات در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بخشی از فرآیند اخذ مجوز برای تشکیل یک حزب، استعلام از مراجع قانونی است و اگر کمیسیون ماده ۱۰ از وزارت اطلاعات و سایر مراجع استعلام کرده و دستگاه‌های ذیربط آنها را تأیید کرده‌اند، باید پرتقال فروش را پیدا کنیم. آنچه برای ملت ایران روشن است این است که این افراد با این نام و ماهیت در فتنه سال ۸۸ دخالت داشته‌اند و می‌طلبد که وزارت کشور در این موضوع بازنگری داشته باشد.

وی افزود: ملت ما ناظر و شاهد هستند که مدتی است برخی عناصر دولتی جلسات انتخاباتی را در ساختمان دولت برگزار می‌کنند. چندی قبل معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای را در ساختمان ریاست جمهوری گذاشت؛ استفاده از امکانات دولتی برای احزاب ممنوع است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره برگزاری کنگره احزب اتحاد در سالن اجلاس سران اظهار داشت: ظاهراً خط مشی و تدبیری اتخاذ شده که جایگاه‌های دولتی که نباید از آن استفاده سیاسی و انتخاباتی شود، در اختیار گرایش‌ها و گروه‌هایی قرار می‌گیرد که با دولت همراه باشند.

آلیا یادآور شد: ماهیت، سوابق و موضع‌گیرهای‌ افرادی که زیر چتر حزب اتحاد ملت ایران جمع شده‌انددر فتنه ۸۸، مشخص است و اگر هم مراجع قانونی ما به رسالت، وظایف و تعهد خود به ملت به خوبی عمل نکنند، این مسئله اهمیت دارد که اعضای این حزب باید به دنبال جایگاهی در میان مردم بگردند. نظام ما مردمی است و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند موفقیت‌هایی کسب کنند که جایگاه مردمی داشته باشند و پایگاه و جایگاه مردمی مهم است؛ مردم ما مردم با بصریتی هستند و در جهت اقتدار نظام، دشمن شناسی و انزجار و تنفر از سران فتنه و اذناب آنها حرکت می‌کنند.

نظر شما