شناسهٔ خبر: 104656 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چاپ بیش از یک میلیون جلد قرآن در کشور

قرآن43 معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن از چاپ یک میلیون و ۲۱ هزار و ۴۵۰ جلد قرآن کریم از ابتدای سال تاکنون در کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده»، «احمد حاجی‌شریف» معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن با بیان اینکه در سال‌های گذشته همواره شاهد رکود چاپ و نشر قرآن بودیم، اظهار داشت: نوسان قیمت کاغذ موجب شده بود که ناشران برای چاپ قرآن اقدام نکنند اما از اواخر سال گذشته با ایجاد ثبات در این عرصه شاهد توسعه چاپ قرآن کریم بودیم.

وی افزود: اوایل سال جاری حس می‌کردیم تغییر خاصی در چاپ و نشر قرآن نداشته باشیم اما خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته در چاپ قرآن رشد داشتیم به طوری که از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۲۱ هزار و ۴۵۰ جلد قرآن به چاپ رسیده است در حالی که سال گذشته در این مدت ۸۹۶ هزار جلد قرآن چاپ شده بود.

حاجی‌شریف در ادامه به ماجرای توزیع قرآن‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر وزارت ارشاد همکاری در زمینه جلوگیری از توزیع قرآن‌های بدون مجوز داشته است به طوری که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن هم پس از ارائه گزارش به سرعت اقدام به جمع‌‌آوری این قرآن‌ها از سطح نمایشگاه کردند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن با بیان اینکه برای جلوگیری از تکرار تخلفات ناشران باید با صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز مذاکراتی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: امیدواریم با تعامل سازنده بتوانیم از تخلفات ناشران در زمینه چاپ و نشر قرآن کریم جلوگیری کنیم تا دیگر بهانه‌ای به دست دشمنان اسلام و ایران ندهیم.

نظر شما